به گزارش می متالز، روح الله عباسپور در نشست با مدیر و معاونان این اداره کل افزود: زیرساخت راه روستایی تعاریف و استاندارد مشخصی دارد که رفت و آمد کامیونهای سنگین حامل مواد معدنی در راههای منتهی به معادن مغایر با این تعاریف و بیش از توان این راهها است و در بلند مدت ضربه سنگینی به راههای روستایی زده است.
وی در خصوص اختصاص قیر رایگان به روستاها نیز گفت: با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک میلیون تن قیر رایگان به منظور تسهیل و تسریع در فعالیتهای عمرانی و بهسازی راههای روستایی به روستاها اختصاص خواهد یافت.
عباسپور ادامه داد: البته این قانون ابتدا در مجلس نهم تصویب شده بود که به دلایلی در مجلس دهم حذف شد اما مجلس فعلی با اعتقاد به اینکه نباید اصل صورت مساله را مخدوش کرد مجدد آن را مورد پیگیری قرار داد.
وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین با وجود همه کمبودها و مشکلات در حوزه اعتبارات عملکرد مطلوبی داشته و به صورت جهادی بهترین خدمات را در شهرستانها و روستاها ارائه داده است.
این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات و محدودیتهای این اداره کل به ویژه در حوزه تامین لاستیک ناوگان حمل کالا و تخصیص اعتبارات مربوط به جبران خسارات سیل و افزایش سهم اعتبارات نگهداری راهها افزود:باید با تشکیل نشست مشترک مجمع نمایندگان استان و استاندار قزوین این چالشها بررسی و برای رسیدن به سازوکارهای مناسب جهت رفع آنها تصمیم گیری شود.