تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۰۹۴۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

اخبار خوش و جذابیت سهم‌ها

می متالز - اخبار و اتفاقاتی مثل افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها، پتانسیل صادراتی شرکت ها، افزایش نرخ محصولات و نیز کاهش نرخ سود بانکی، جذابیت هایی ایجاد خواهد کرد.
اخبار خوش و جذابیت سهم‌ها

به گزارش می متالز، وضعیت معاملات بازارسرمایه چند روزی بوده که مثبت شده و امروز شاخص کل از مرز یک میلیون و ۱۱۱ هزار واحدی عبور کرد.

باز هم بحث بورس، بحث داغ روز شده و طبق روال همیشگی، حالا که بازار به رنگ سبز درآمده، فشار خرید هم سنگین‌تر شده است.

اکثر نمادهای بازار صف خرید هستند و اگر نمادی صف خرید نباشد، در گروه‌های فعال در فضای مجازی، سرمایه‌گذاران با ذوق و شوق سیگنال خرید آن نماد را صادر می‌کنند و کمی بعد هم نماد مذکور صف خرید شده و سیگنال دهنده مورد تشویق قرار می گیرد! البته به نظر می رسد این خرید های هیجانی، فروش هیجانی هم به دنبال خواهد داشت و خریداران چشم بسته امروز، به محض منفی شدن بازار در صدر صف های فروش ها قرار خواهند گرفت.

سعید درخشانی کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازارسرمایه بیان کرد: به هر حال رفتارهای هیجانی همواره در بازارسرمایه ما بوده و در آینده هم شاهد خرید و فروش های شتابزده و هیجانی در این بازار خواهیم بود. به منظور کنترل هیجان بازار، باید سهامداران را به سمت آموزش سوق داد و اگر هم سرمایه گذاران دانش مالی کافی ندارند، بهتر است از طریق صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردان ها وارد این بازار شوند تا معاملات سیر منطقی‌تری داشته باشد.

وی افزود: آنچه بازارسرمایه را تحت‌الشعاع قرار داده، فاکتورهای نقدینگی، افزایش‌سرمایه‌ها از محل مازاد تجدیدارزیابی دارایی‌ها و افزایش نرخ ارز است و برای بررسی روند بازارسرمایه، باید هر ۳فاکتور مدنظر قرار گیرد. پیش‌بینی روند بازارسرمایه کار آسانی نیست و حتی تحلیلگران مطرح در بورس‌های جهانی هم معتقدند نمی‌توان روند بازارها را در کوتاه مدت پیش‌بینی کرد.

درخشانی تاکید کرد: در هر دوره‌ای، تعدادی از سرمایه‌گذاران، فروشنده بوده و عده ای دیگر، خریدار هستند. جذابیت بازار سرمایه هم به خاطر همین تضاد آرا و تحلیل هاست. بنابراین نمی توان گفت بازار سرمایه تا چه نقطه ای رشد کرده و در چه نقطه ای وارد فاز اصلاحی خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: بازار سرمایه در شرایطی نیست که گروه خاصی برای سرمایه گذاری به سهامداران توصیه شود. اما به نظر می رسد اخبار و اتفاقاتی مثل افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها، پتانسیل صادراتی شرکت ها، افزایش نرخ محصولات و نیز کاهش نرخ سود بانکی، جذابیت هایی ایجاد خواهد کرد. کاهش نرخ سود بانکی، هزینه های مالی را در بعضی صنایع کاهش خواهد داد و ضمنا کاهش هزینه پول برای بانک ها هم آثار مثبتی در پی خواهد داشت.

عناوین برگزیده