تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۱۰۴۹۸
سرویس خبر : محیط زیست
با حضور استاندار یزد انجام شد:

بهره‌برداری از پروژه سامانه غبارگیر واحد فولادی پارمیدا در شهرک صنعتی فولاد اشکذر

می متالز - استاندار یزد ضمن قدردانی ویژه از فرماندار شهرستان اشکذر به دلیل پیشرو بودن ایشان در حوزه توجه به مسائل زیست محیطی گفت: باور و توجه به محیط زیست در فکر و عملکرد مدیران بخش صنعت و بخش خصوصی استان یزد نهادینه شده و این یعنی بازگشت در موضوعات زیست محیطی قابل تصور نخواهد بود و هر قدمی در این مسیر برداشته می شود برای آینده این استان موثر خواهد بود.
بهره‌برداری از پروژه سامانه غبارگیر واحد فولادی پارمیدا در شهرک صنعتی فولاد اشکذر

به گزارش می متالز، همزمان با هفته محیط زیست  با حضور محمدعلی طالبی استاندار، نیره پور ملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد، مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، هادی نسب فرماندار شهرستان اشکذر و علمدار یزدی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد پروژه اصلاح سامانه غبارگیر بگ فیلتر واحد فولادی پارمیدا در شهرک صنعتی فولاد شهرستان اشکذر به بهره برداری رسید.

استاندار یزد در این مراسم با بیان اینکه توجه به شاخص های زیست محیطی توام با توسعه صنعتی و معدنی همواره مورد توجه استان بوده است؛ گفت: توجه به محیط زیست و سلامت مردم یکی از مولفه ها و جزئی جدایی ناپذیر از توسعه پایدار است و این موضوع مهم همواره در برنامه ریزی و تصمیم گیری های کلان استان مورد توجه ویژه بوده است.

طالبی تعامل و هم سویی بین دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی استان یزد در زمینه مسائل زیست محیطی و مباحث مرتبط با تولید را قابل تحسین برشمرد و بیان داشت: ادبیاتی که امروزه از نمایندگان بخش خصوصی استان شاهد هستیم موید همین نکته است و ضرورت دارد این تعامل و هم سویی را پاس داشته و در جهت تقویت هر چه بیشتر آن تلاش کنیم.

وی در همین زمینه افزود: خوشبختانه با اهتمام و پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست استان یزد و حمایت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و قضایی در بخش های مختلف شرایط لازم برای رونق تولید بدون دغدغه در این استان فراهم شده است و مردم نیز در کنار برخورداری از مواهب توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال شرایط مناسبی را برای زندگی و محیط زیستی پایدار دارند.

استاندار یزد خاطر نشان کرد: بعضا مردم و تشکل های زیست محیطی گلایه خود را از عدم رعایت مسائل زیست محیطی ابراز و مطالبه می کنند و ما دولتمردان باید این اعتماد و اطمینان را به آنها بدهیم که اصلاح موارد زیست محیطی با نگاه امیدوارانه به آینده با جدیت در حال پیگیری است.

طالبی در ادامه تاکید کرد: هر قدمی که در حوزه مسائل زیست محیطی استان برداشته می شود بدون بازگشت است و اینکه واحدی بخواهد بعد از اصلاح موارد آلایندگی خود و با گذر زمان مجدد به این موضوع بازگشت داشته باشد پذیرفتنی نیست.

استاندار یزد با اشاره به اینکه امروز موضوع محیط زیست به گفتمان غالب در فعالیت های اقتصادی و صنعتی استان تبدیل شده است؛ ادامه داد: باور و توجه به محیط زیست در فکر و عملکرد مدیران بخش صنعت و بخش خصوصی استان نهادینه شده و این یعنی بازگشت در موضوعات زیست محیطی قابل تصور نخواهد بود و هر قدمی در این مسیر برداشته می شود برای آینده استان موثر خواهد بود.

وی در پایان از فرماندار شهرستان اشکذر به عنوان فرمانداران پیشرو در حوزه توجه به مسائل زیست محیطی و اهتمام به رشد صنعت یاد کرد و از تلاش و پیگیری های هادی‌نسب در این زمینه به طور ویژه تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه این مراسم نیره پورملائی مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: با توجه به اینکه استان یزد استانی معدنی و دارای صنایع وابسته به معدن است در حال حاضر ۲۹ واحد فولادی در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند که تعداد ۱۳ واحد فولادی آن در شهرستان اشکذر مستقر است.

پورملایی با بیان اینکه آلایندگی هوا و سرباره‌های فولادی دو مورد از مهمترین مشکلات مرتبط با واحدهای فولادی به شمار می رود، افزود: در طی دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای کاهش آلایندگی واحد های فولادی از جمله بازدید های مستمر شبانه و روزانه از واحدها و تشکیل کارگروه ماده ۱۲ قانون هوای پاک با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری صورت گرفته که نتایج خوبی در زمینه رعایت مسائل زیست محیطی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: واحد فولادی پارمیدا نیز مانند تعداد دیگری از واحدهای شهرک صنعتی فولاد شهرستان اشکذر با تعامل و همکاری با اداره محیط زیست استان یزد نسبت به اصلاح سامانه غبارگیر واحد خود اقدام نموده و امروز به صورت رسمی شاهد بهره برداری از این سامانه  هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد اظهار داشت: ثابت ماندن فرایند ذوب‌گیری از شارژ تا تخلیه در یک سامانه کامل و همزمانی سیستم مکش دود حاصل از تخلیه نهایی مذاب در داخل پاتیل مهمترین مزیت پروژه اصلاح سامانه غبارگیر بگ فیلتر واحد فولادی پارمیدا است که کاهش چشمگیر آلاینده های زیست محیطی و بهداشت حرفه ای و افزایش سطح ایمنی پرسنل را نیز به دنبال دارد.

منبع: اشکذر
عناوین برگزیده