تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۱۱۱۳۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

ارتباط دانشگاه با صنعت پررنگ ‌تر شود

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در سال جهش تولید باید ارتباط دانشگاه با صنعت استان پررنگ‌تر شود تا بتوان گام‌های بلندی را برای رفع مشکلات و معضلات این حوزه برداشت.
ارتباط دانشگاه با صنعت پررنگ ‌تر شود

به گزارش می متالز، عزیزالله افضلی در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی گفت: باید دانشگاه‌های استان در این حوزه با نیازسنجی بخش صنعت ورود کرده و برای تولید دانش بر مبنای نیاز صنعت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: باید ارتباط میان صنعت و دانشگاه‌های استان کاملا مهیا و پررنگ باشد تا تمامی دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در صنعت و تولید استان جایی داشته باشند.

افضلی با اشاره به واحدهای نیمه تعطیل یا تعطیل استان، افزود:موضوع بروزرسانی اطلاعات واحدهای غیرفعال یا نیمه فعال استان و پایش مستمر و روزانه آنها در دستور کار سازمان قرار دارد و با اولویت بندی صورت گرفته برای حل و فصل مشکلات آنها اقدام خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه در شرایط فعلی اقتصادی، واحدهای تولیدی استان به خودباوری رسیده‌اند که می‌توانند در شرایط سخت کارهای بزرگی را انجام دهند که در شرایط عادی هیچ موقع فکر آن را هم نمی‌کردند.

افضلی با اشاره به برگزاری بازدیدهای مستمر از صنایع استان، گفت: این بازدیدها به صورت منظم و پیوسته با حضور مدیریت ارشد استان و مدیران دستگاه‌های دولتی صورت می‌گیرد تا بتوان به صورت میدانی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان اقدام کرد.

معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به همراه هیئت همراه از واحد تولید انواع کامپاند و گرانول پلیمری قابل استفاده در صنعت خودروسازی با ظرفیت تولید ۱۸ هزار و ۷۲۰ تن انواع گرانول بازدید کرد، در این واحد ۱۲۰ نفر مشغول کار شده اند.

در ادامه یابک دین پرست ازواحد خودرو سازی بهمن دیزل در شهر صنعتی البرز بازدید کرد.

این واحد انواع کامیونت، مینی بوس، وانت با ظرفیت اسمی ۴۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در سال فعالیت می‌کند و برای ۵۷۳ نفر شغل ایجاد کرده است.

عناوین برگزیده