تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۱۲۷۲۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خبر داد

سرمایه‌گذاری 3500 میلیارد تومانی در یکی از پهنه‌های مس خراسان رضوی

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پهنه مس توسط استاندار و مدیر شرکت مس ایران امضا شد که سرمایه‌گذاری آن ۳۵۰۰ میلیارد تومان است. اکتشافات سایر پهنه‌های صنعتی استان نیز در حال آغاز شدن است.
سرمایه‌گذاری 3500 میلیارد تومانی در یکی از پهنه‌های مس خراسان رضوی

سرمایه‌گذاری 3500 میلیارد تومانی در یکی از پهنه‌های مس خراسان رضوی

به گزارش می متالز، علی رسولیان امروز، ۲۷ خرداد ماه، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح مدیریت استان جهت مبارزه با تبعات شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ما در استان بیشترین بسته معیشتی را در ایام شیوع کرونا توزیع کردیم که یک قلم آن توزیع ۲۲۰۰ تن برنج بود. همچنین بیش از ۹۰۰ تن مرغ منجمد به صورت رایگان در اختیار اداره کل بهزیستی و کمیته امداد قرار خواهد گرفت که بین مددجویان تحت پوشش این مجموعه‌ها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰ اولویت مهم اقتصادی توسط وزارتخانه به استان‌ها ابلاغ شده که به عنوان مهم‌ترین برنامه کاری استان در دستور کار ما قرار گرفته است، افزود: برای این اولویت‌ها، برنامه و اهداف کمی تعیین کرده‌ایم. این برنامه‌ها شامل به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه‌تمام، شناسایی ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی، بازسازی، نوسازی و توسعه واحدهای صنعتی، تامین مالی، سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان است. اخیرا شناسایی کامل قوانین و مقررات مزاحم توسعه کسب و کار نیز انجام و موارد آن احصا و تدوین شده است. توسعه مراودات با کشورهای همسایه نیز در دستور کار قرار دارد که در همین راستا از ابتدای امسال ۴ جلسه با حضور سفیر ایران در ترکمنستان برگزار کرده و جلساتی نیز با کنسول عراق داشتیم.

رسولیان بیان کرد: عرضه مستقیم محصولات تولیدی، به خصوص تولیدات کشاورزی نیز در استان کلید خورده که باعث شده در تنظیم بازار، نرخ تورم ما بین استان‌های کشور کمترین میزان رشد را داشته باشد. همچنین توانسته‌ایم بازار کالای اساسی را مدیریت کنیم، به طوری که نرخ عمده محصولات و کالاهای اساسی عرضه شده در استان، از متوسط قیمت کشوری پایین‌تر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در ارزیابی ۳۱ شهرستان منتخب، از ۲۰، نمره ۲۰ را گرفته است.

رسولیان با بیان اینکه ۲۶ برنامه عملیاتی مشخص را در استان تدوین کرده‌ایم، ادامه داد: امسال برای ایجاد ۷۶ هزار شغل برنامه‌ریزی شده و امیدواریم ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه را نیز به بهره‌برداری برسانیم. هدفگذاری ما برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز ۱۵۰میلیون دلار است. امسال ۴۵۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم استان الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی است. در حال حاضر در قالب این برنامه ۲۲۴ معین اقتصادی تعیین شده و هنوز متقاضیان زیادی برای معین شدن وجود دارد. برنامه دیگر ما تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری ذیل الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی است. مجموع تعداد این تفاهم‌نامه‌ها تا امروز به ۱۲۲۹ مورد رسیده که یا در مرحله صدور مجوز و یا در مرحله پیشرفت فیزیکی است. مجموع این تفاهم‌نامه‌ها ۲۰۵ هزار میلیارد تومان است که ۲۰۷ هزار و ۵۴۰ شغل ایجاد خواهد کرد. میانگین پیشرفت فیزیکی این تفاهم‌نامه‌ها نیز ۴۷ درصد است.

وی اضافه کرد: امسال تمرکز ما روی بخش‌هایی از اقتصاد است که کرونا آن‌ را دچار مشکل نخواهد کرد. این بخش‌ها صنعت، کشاورزی و به خصوص معدن و صنایع معدنی و همچنین حوزه ساختمان است. از این ۱۲۲۹ تفاهم‌نامه، ۱۶ درصد تحقق سرمایه‌گذاری صورت گرفته که امیدواریم تا پایان سال درصد تحقق این سرمایه‌گذاری‌ها افزایش یابد. ۲۴ درصد این تفاهم‌نامه‌ها مربوط به مشهد است. مشهد با ۳۱ درصد، بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را در استان در اختیار دارد که متوسط پیشرفت فیزیکی طرح‌های آن در ابتدای آذر ۹۸، ۳۱ درصد بوده است. در این شهر ۶۴ پروژه از پروژه‌های مربوط به سرمایه‌گذرای افتتاح شده و در ابتدای دی ماه پیشرفت فیزیکی سایر طرح‌ها به ۳۶ درصد رسیده است. همچنین از ۸۱ پروژه بهره‌برداری شده است.

رسولیان بیان کرد: تعداد پروژه‌های بالای ۵۰ میلیارد تومان در استان  ۳۳۴ مورد است که میزان سرمایه‌گذاری آن ۱۹۰ هزار میلیارد تومان است. این پروژه‌ها را به صورت ویژه با استاندار رصد می‌کنیم و تسهیلات مورد نیاز نیز کاملا مشخص شده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد