تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۱۱۷۶۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اظهارات شاهین چراغی، یک عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار ایران:

اقبال مردم به بازار سرمایه، نعمتی است که نباید از آن غافل شد و این اقبال باید منجر به افزایش تولید ناخالص ملی شود

می متالز - اظهارات شاهین چراغی، یک عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار ایران: اقبال مردم به بازار سرمایه، نعمتی است که نباید از آن غافل شد و این اقبال باید منجر به افزایش تولید ناخالص ملی شود. در شرایط کنونی نیازمند تقویت بازار اولیه هستیم و اینکه، طرح های توسعه را که سالیان سال به جهت عدم نقدینگی روی زمین مانده بود را اجرا و تکمیل کنیم.
اقبال مردم به بازار سرمایه، نعمتی است که نباید از آن غافل شد و این اقبال باید منجر به افزایش تولید ناخالص ملی شود

به گزارش می متالز، "شاهین چراغی" در سخنانی اظهار داشت: اقبال مردم به بازار سرمایه نعمتی است که نباید از آن غافل شد و این اقبال باید منجر به افزایش تولید ناخالص ملی شود.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌های سرمایه گذاری و هلدینگ‌ها با واگذاری بخشی از سهام خود در این شرایط، می‌توانند در بازار اولیه ورود کنند و یا طرح های نیمه تمام در زیر مجموعه ها را تکمیل نمایند.

چراغی تصریح کرد: اینکه، یک هلدینگ دولتی، یک بلوک سهام را بفروشد و یک نهاد مالی یا صندوق، آن را خریداری کند دردی را دوا نمی‌کند، زیرا بدین شکل؛ صرفا یک تکلیف قانونی یا بودجه‌ای تحقق یافته است.

وی بیان کرد: به نظر من دو طرف مباحث بازار در خصوص افزایش شاخص، استدلال و دغدغه‌هایی دارند که با زاویه دید خودشان کاملا درست است.

عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار ایران افزود: در عین حال مهم این است که در شرایط کنونی نیازمند تقویت بازار اولیه هستیم و اینکه، طرح های توسعه را که سالیان سال به جهت عدم نقدینگی روی زمین مانده بود را اجرا و تکمیل کنیم.

چراغی یادآور شد: به جای بحث‌های اثباتی و بی‌نتیجه در بازار سرمایه، نیازمند همدلی و ایجاد راهکار و نقشه عملیاتی هستیم زیرا عین همین شرایط امروز را در سالهای مابین ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ داشتیم که دلار به بازار و بازار هم به قیمت دلار سیگنال میداد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، فروشگاه رفاه و شرکت های سرمایه گذاری در استان ها (سهام طلایی کرمان ) در همان سال ها با دانش همان زمان شکل گرفت و امروز خیلی از این شرکت ها بورسی شده اند اما امروز ۲۵ سال به دانش ما اضافه شده و قطعا در مدلسازی میتوانیم موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.

عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار ایران با بیان اینکه، به جای بحث و انتقاد و تایید، نیازمند "عمل" هستیم تصریح کرد: امروز نیازمند تشکیل شرکت‌های سرمایه گذاری با استفاده از مدیران با تجربه ای هستیم که امتحان خودشان را در بازار سرمایه پس داده‌اند و کارنامه موفقی داشته‌اند.

عناوین برگزیده