تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۱۹۷۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم هریس و اهر مطرح کرد:

غفلت از شهرستان‌ها در توزیع ثروت عمومی

می متالز - محرم‌زاده گفت: متاسفانه معادن اهر و هریس در دست اشخاص ولی بلااستفاده است. به طور مثال فردی معدن را به نام خود ثبت کرده ولی بیش از 2 سال است هیچگونه عملیات اجرایی در آن معدن صورت نگرفته است
غفلت از شهرستان‌ها در توزیع ثروت عمومی

به گزارش می متالز، احمد محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یازدهم، با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه از استان خاطرنشان کرد: توزیع ناعادلانه ثروت در کشور، شهرستان‌های کوچک را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه اشتغال اصلی‌ترین معظل شهرهای کم جمعیت است تصریح کرد: شهرستان‌ اهر با 11/9 هریس با 12/5 و آذربایجان‌شرقی 10/4 درصد بیکاری دارند. بنابراین باید تلاش کرد حداقل میانگین بیکاری در این شهرستان‌ها را به میانگین استانی نزدیکتر کنیم و در این زمینه پتانسیل مهمی در این منطقه وجود دارد.

نماینده مردم اهر و هریس، وجود معادن در این منطقه را ظرفیت مهمی دانست و ابراز داشت: متاسفانه این معادن در دست اشخاص ولی بالااستفاده است. به طور مثال فردی معدن را به نام خود ثبت کرده ولی بیش از 2 سال است هیچگونه عملیات اجرایی در آن معدن صورت نگرفته است. به مسوولان وزارتخانه گوشزد کرده‌ام که باید ایرادات این موضوع را مشخص و حل کنید اگر موانع قانونی وجود دارد اعلام کنند تا در مجلس راه‌حلی اندیشیده شود.

محرم‌زاده  تصریح کرد: هریس و اهر علی‌رغم پتانسیل پیشرفت و از قافله توسعه عقب ماندند البته این به معنای عدم توجه نظام اسلامی نیست بلکه عدم شناخت درست از ظرفیت‌های کارکردی منطقه در طول سالیان مختلف باعث شده که این بخش از استان از جایگاه اصلی اقتصادی خود دور بماند.

عناوین برگزیده