تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۴۶
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۰۱۵۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده اهر و هریس در مجلس مطرح کرد؛

ضرورت فعال‌سازی معادن راکد در شهرستان اهر

‌می‌متالز - نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت فعال‌سازی معادن راکد در شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: با فعال شدن معادن شاهد گشایش در حوزه اشتغال و تولید خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، احمد محرم‌زاده شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح پروژه فیلترپرس باطله معدن مس انجرد شهرستان اهر با اشاره به این‌که فعال‌سازی معادن راکد در شهرستان اهر را پیگیری کرده و می‌کنیم، اظهار داشت: از زمان شروع به فعالیت نمایندگی مجلس، فعال‌سازی معادن اهر که برخی بیش از ۱۶ سال راکد بودند را در دستور کار قرار داده‌ایم و پیگیر فعال‌سازی آن‌ها هستیم تا شاهد گشایشی در حوزه اشتغال و تولید باشیم.

وی به محرومیت شهرستان اهر از وجود صنایع اشاره کرد و افزود: شهرستان اهر از بسیاری خدمات و زیرساخت‌ها از جمله صنایع محروم بوده و شغل عمده کشاورزی و دامپروری است چراکه صنایعی وجود ندارد تا مردم به ویژه جوانان در آن‌جا شاغل باشند.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که کمبود برق مانع سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی و شهرستان اهر می‌شود، گفت: اگر بخواهیم معادن راکد را در جهت ایجاد اشتغال و رشد تولید فعال کنیم یا سرمایه‌گذار بخش خصوصی جذب کنیم، بایستی برق مورد نیاز آن‌ها تأمین شود در این زمینه چندین بار در سطح استان و کشور جلساتی برگزار کردیم، ولی نتیجه نداشته لذا از وزارت نیرو مجدانه می‌خواهیم نسبت به تأمین برق سرمایه‌گذاران اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

محرم‌زاده بر لزوم عمل به مسوولیت‌های اجتماعی از سوی معادن و ایجاد صنایع پایین‌دستی مس در راستای تولید ارزش‌افزوده تأکید کرد و گفت: همان‌طور که انتظار داریم معادن از جمله معدن مس انجرد به سود و ارزش‌افزوده برسد همان اندازه نیز انتظار داریم به مسوولیت‌های اجتماعی عمل کند و نسبت به ایجاد صنایع پایین‌دستی مس که اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده بالا دارد اهتمام بورزد.

ضرورت فعال‌سازی معادن راکد در شهرستان اهر

ضرورت انتقال حساب‌های بانکی و پرونده مالیاتی معادن به شهرستان اهر

وی خواستار انتقال حساب‌های بانکی و پرونده مالیاتی معادن به شهرستان اهر شد و گفت: کمترین انتظار از معادن انتقال حساب‌های بانکی و پرونده مالیاتی به شهرستان اهر است و آثار وجود معادن در شهر برای مردم نتیجه مثبتی داشته باشد.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از بهره‌برداری و استخراج از معادن زگلیک، گاودل، شله‌بران و باباجان در سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: از تمامی مسوولان شهرستانی می‌خواهم تا برای فعال‌سازی معادن اهر به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار اهری همکاری کنند، قول می‌دهم با بهره‌برداری از معادن تا ۲۴ ماه آینده هیچیک از جوانان اهری بیکار نخواهند ماند.

محرم‌زاده با اشاره به استیضاح و برکناری وزرا گفت: وقتی مجلس از وزرای دولت انقلابی را برکنار می‌کند قصد کمک به دولت دارد و برکناری وزیر صمت یک روز پُر چالشی برای مجلس انقلابی بود و با وجود توضیحات رئیس‌جمهور و وزیر صمت، اکثر نمایندگان مجلس قانع نشدند، چون وزیر سابق صمت نتوانست به برنامه‌ها و وعده‌هایی که به نمایندگان مجلس داده بود عمل کند. شرایط به گونه‌ای است که مجلس در لوایح دولت حمایت می‌کند، اما این‌طور نیست که هرچه دولت بگوید مجلس آن را قبول می‌کند بلکه مجلس هرچه بگوید دولت آن را اجرایی می‌کند با اینکه مجلس یازدهم با دولت همگرایی خوبی دارد، ولی دلیل بر همسو بودن در تمام مسائل کشور نیست. با این‌حال انتظار داریم دولت سیزدهم باید نسبت به تأمین معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

وی در پایان از اجرای فاز نخست کارخانه ۳۰۰ هزار تُنی تولید کنسانتره مس معدن انجرد در سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: فاز نخست طرح توسعه‌ای معدن انجرد با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تُن کنسانتره مس در سال‌جاری اجرایی و به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم این معدن با ظرفیت ۱۵۰ هزار تُن تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده