تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۱۲۲۲۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازگشت تقاضای داخلی فولاد چین به روزهای اوج/ خبرهای خوب شروع صادرات میلگرد از طریق حمل آبی به چین

می متالز - افزایش قیمت دلار در صرافی و کاهش فاصله با بازار منجر به کاهش قیمت در بازار شده است. به نظر می رسد با روند فعلی شاهد کاهش بیشتر نرخ ارز باشیم در این بین ثبات قیمت در اغلب مبادی میلگرد همراه با اعمال تخفیفات مشهود است، با ورود دلار به کانال ۲۲ هزار تومان ورود میلگرد به کانال ۹ هزار تومان و شمش به کانال ۸ هزار تومان قابل تصور است.
بازگشت تقاضای داخلی فولاد چین به روزهای اوج/ خبرهای خوب شروع صادرات میلگرد از طریق حمل آبی به چین

به گزارش می متالز، روند بازار در روزهای پیشرو با کشف نرخ پایه شمش فولادی در عرضه های روز سه شنبه و معاملات مقاطع روز چهارشنبه مشخص می شود. نباید فراموش کرد که پیش دریافت ۵۰ درصدی محصولات نقش به سزایی در کاهش التهابات بازار و اقعی شدن نرخ ها به عهده داشته است. انتظار کلی این است با توجه به شاخص های کلان اقتصادی و رونق بازار بورس انتظار کلی بازگشت رونق به بازار فولاد پس از یک دوره اصلاح موقت است.

معاملات روز چهارشنبه و کاهش قیمت های رقابتی مقاطع فولادی باعث کاهش هیجان بازار و بازگشت کارخانه های خصوصی پیشرو، به مدار منطق شد اخبار ضد و نقیض از احتمال خروج فولاد از بورس و تایید و تکذیب های متوالی هم عامل دیگری بود که باعث ایجاد جو روانی منفی در بازار فولاد شد اما در سوی مقابل با دو پالس مثبت قوی مواجه هستیم اول افزایش قیمت جهانی شمش و بیلت که در نتیجه آن شاهد افزایش قیمت محصول صادراتی شمش ایران به$ ۳۹۰ هستیم و دوم بازگشت تقاضای داخلی فولاد چین به روزهای اوج. با این اوصاف خبرهای خوبی از شروع صادرات میلگرد چند شرکت خصوصی، از طریق حمل آبی به چین در محدوده $۴۵۰ منتشر می شود.

توجه کنید که در بین اقتصادهای بزرگ دنیا تنها چین توانسته است رشد مثبت اقتصادی در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ را حفظ کند و اکنون اقتصاد چین با سرعت در حال بازگشت به اوج است. چین که زمانی صادر کننده بزرگ فولاد بود اکنون به یک وارد کننده بزرگ تبدیل شده و ماهانه درحال بلعیدن میلیونها تن تقاضای فولاد است.

ادامه این روند احتمالا بازار فولاد را هم مشابه بازار طلا در روند افزایش قرار خواهد داد و احتمالا فولاد سازان دولتی در ماههای پیش رو موفق به عقد قرارداد های خوب صادراتی با چین خواهند شد اما باید بدانیم برآیند مجموع عوامل موثر کاهشی و افزایش ذکر شده بازار داخلی را در روزهای پیش رو به کدام سمت خواهد برد.

به نظر می رسد با توجه به رشد مثبت سهم های فلزی معدنی، بهبود بازارهای جهانی، نفت، طلا و کامودیتی ها، چسبندگی و مقاومت دلار در کانالهای بالاتر از نرخ صرافی و تکذیب خروج فولاد از بورس کالا و نیاز دولت به ارز فولادی ها و در نهایت با توجه به وابستگی و همسو بودن بازارهای داخلی و جهانی، بازار داخلی فولاد هم به سرعت از حالت ترس و انفعال خارج شده و شاهد بهبود نسبی معاملات خواهیم بود.

عناوین برگزیده