به گزارش می متالز، در این لایحه که در کمیسیون شهرهوشمند و بهبود روش ها بررسی شد؛ ارکان توسعه پایدار استان، شهرستان و شهر یزد مدنظر قرار می گیرد و شورا تصویب نمود تا شهرداری یزد نسبت به مشارکت در تاسیس شرکت با همکاری شهرداری های در مسیر (اردکان تا مهریز) اقدام کند.
قمی قبلا در همین رابطه گفته بود : الزامی برای سکونت همه اهالی حومه شهر که در مرکز استان اشتغال دارند، در شهر یزد نیست.
حمیدرضا قمی افزود: راهاندازی قطار حومه علاوه بر ایجاد سهولت در رفت و آمد، از حوادث جادهای و خطرات آن میکاهد.
وی ادامه داد: یزد به دلیل قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی کشور از جایگاه خاصی در حمل و نقل و مسافربری کشور برخوردار است و راهاندازی این قطار به توسعه گردشگری نیز کمک میکند.
سخنگوی شورای شهر یزد اظهار کرد: در حال حاضر مطالعات مقدماتی، مسیریابی و اقدامات اولیه برای راهاندازی قطار حومه انجام شده، اما لازم است همه مسوولان در این زمینه همکاری داشته باشند.
قمی گفت: راهاندازی قطار حومه، خواسته مشترکی است که طرح اولیه آن در شورای پنجم مطرح شد.
در سال 96 نقصان محمدی مدیر کل وقت مسکن و شهرسازی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی قطار حومه شهری یزد اظهار کرد: دستور مطالعات قطار بین شهری یزد در سال 95 گرفته شده و قرار است و این خط ریلی حومه ای از شهر عقدا تا مهریز و به موازات راه مواصلاتی جاده ای میان این دوشهر ساخته شود.
نقصان محمدی یادآور شد: این قطار حومه ای 85 درصد جمعیت استان را پوشش می دهد و مطمئنا با اجرای این طرح، نتایج مثبت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن شامل مردم خواهد شد.