تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۳
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۳۰۱۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت و تجارت قم:

۹۴ هزار تن محصول تولیدی واحدهای صنعتی قم صادر می‌شود

می متالز - رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته در سال جهش تولید صنعتگران قمی ۹۴ هزار تن از محصولات تولیدی خود را به بازارهای بین‌المللی صادر خواهند کرد.
۹۴ هزار تن محصول تولیدی واحدهای صنعتی قم صادر می‌شود

به گزارش می متالز، محمود سیجانی،‌ بیان کرد: ارزش این کالاهای صادراتی حدود ۹۰میلیون دلار است که به‌خوبی جایگاه صنعت قم در فرآیند تجارت خارجی را نشان می‌دهد.

وی افزود: این رقم تنها مربوط به تعهد صادراتی استان در بخش صنعت است و صادرات دیگر استان در بخش معدن و مواد معدنی، صنایع پایین‌دست پتروشیمی،‌ کشاورزی، صنایع‌دستی و فرش دستباف را شامل نمی‌شود که با حساب این موارد طی سال جاری صادرات کالاهای تولیدشده در قم از ۲۵۴ میلیون دلار فراتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: تولیدات قم در بخش‌های مختلف صنعتی باوجود شیوع ویروس کرونا به کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان صادر می‌شود و باوجود سختی و محدودیت‌های به وجود آمده فعالیت‌های تجاری در استان جریان دارد.

سیجانی گفت: عمده بازار هدف صادراتی کالاهای ساخت قم شامل کشورهای عراق،‌ ترکیه،‌ هند،‌ افغانستان،‌ امارات، ویتنام، پاکستان،‌ ازبکستان،‌ آذربایجان و چین است و محصولات فلزی،‌ مواد پلاستیکی،‌ مفتول مسی،‌ ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی،‌ محصولات متنوع شیمیایی،‌ الیاف پلی‌استر، فرآورده‌های غلات، سوخت و روغن‌های معدنی‌، کفش، آلومینیم و مصنوعات آن مهمترین محصولات صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که برای تسهیل روند فعالیت بازرگانان استان تلاش می‌کنیم، افزود: ۶۳۴ فقره کارت بازرگانی فعال در استان قم وجود دارد که ۴۹۳ فقره آن تولیدی و ۱۴۱ مورد آن تجاری است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

عناوین برگزیده