تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۱۳۲۸۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معامه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری سبب ثبات‌بخشی به بازار سرمایه می‌شود

می متالز - مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد معاملات کنونی بازار سرمایه را سرمایه‌گذاران حقیقی و بیشتر برخط (آنلاین) انجام می‌دهند و سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری تنها پنج درصد است، در حالی که
معامه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری سبب ثبات‌بخشی به بازار سرمایه می‌شود

به گزارش می متالز، رضا کیانی درباره حجم معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه گفت: هم‌اکنون تنها پنج درصد معاملات از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود این در حالی است که باید عکس آن اتفاق می‌افتاد تا بازار سرمایه، بازار باثبات‌تری باشد.

وی افزود: متاسفانه هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد معاملات بازار سرمایه از طریق سرمایه‌گذاران حقیقی و بیشتر به صورت برخط و تنها پنج درصد معاملات از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران ادامه داد: از ابتدای سال، شاخص بازار سرمایه نزدیک به ۳۰۰ درصد رشد کرد و پس از آن بازار وارد سیر نزولی شد و نوسان‌های زیادی را به خود دید.

کیانی تصریح کرد: اکنون حجم معاملاتی که سرمایه گذاران حقیقی در بازار دارند به مراتب بیشتر از حجم معاملاتی است که سرمایه‌گذاران حقوقی در بازار دارند و سرمایه گذاران تازه وارد بجای اینکه به صورت غیرمستقیم و از طریق نهادهای حرفه‌ای و واسط مثل صندوق‌های سرمایه گذاری وارد بازار شوند ترجیح دادند خود به‌صورت مستقیم وارد بازار شوند.

وی گفت: بازار سرمایه بازاری تخصصی است که پیچیدگی‌های ویژه خود را دارد.

مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران افزود: زمانی که سرمایه‌گذاران غیر حرفه ای وارد بازار سرمایه می‌شوند امکان دارد اسیر جو هیجانی شوند و این موضوع سبب خرید و فروش سریع سهام می‌شود، در نتیجه ضرر و زیان شدیدی را به دنبال دارد.

عناوین برگزیده