تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۱۳۵۸۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عقب نشینی شاخص از مقاومت ۱.۶ میلیون واحدی / گزارش بازار امروز ۹۹/۰۷/۲۱

می متالز - شاخص بورس اوراق بهادار امروز در تلاش برای ردکردن مقاومت یک میلیون و 600 هزار واحدی بود؛ اما این تلاش راه به جایی نبرد و شاخص کل از یک میلیون و 600 واحدی عقب نشست تا در نهایت در معاملات امروز شاهد افزایش عرضه ها باشیم.
عقب نشینی شاخص از مقاومت ۱.۶ میلیون واحدی / گزارش بازار امروز ۹۹/۰۷/۲۱

 عقب نشینی شاخص از مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی

به گزارش می متالز، شاخص بورس اوراق بهادار امروز در تلاش برای ردکردن مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی بود؛ اما این تلاش راه به جایی نبرد و شاخص کل از یک میلیون و ۶۰۰ واحدی عقب نشست تا در نهایت در معاملات امروز شاهد افزایش عرضه ها باشیم. در روز گذشته معاملات، نماد شتران با ۳۰ درصد رشد قیمت بازگشایی شد. امروز نیز نماد شپنا با ۷.۳ درصد رشد قیمت بازگشایی شد.

اما در بازار ارز اعلام شد که  از امروز بانک مرکزی۵۰ میلیون دلار به بازار اسکناس ارز تزریق خواهد کرد. به رغم اعلام این خبر، دلار در بازار آزاد در طی معاملات بازار سرمایه با نرخ ۳۱ هزار تومان مورد معامله قرار می گرفت.

عبور ارزش معاملات از عدد ۲۱ هزار میلیارد تومان

و اما در پایان ساعت کاری بازار سرمایه، معاملات امروز بورس  و فرابورس در مجموع از ارزش ۲۱ هزار و ۸۶۷میلیارد تومان برخوردار شد که از این میزان ارزش معاملات، ۱۶هزار و ۵۲  میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان آن به بازار  بورس اوراق بهادار تهران تعلق داشت.

معاملات فرابورس نیز از ارز ش  ۵ هزار و ۴۶۱ میلیارد و ۷۷۸ میلیون تومانی برخوردار شد.

افت شاخص های بازار

شاخص کل بورس با۱۷  هزار و ۵۶۰  واحد کاهش به یک میلیون و ۵۷۹ هزار  واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز  در پی افت ۲ هزار و ۵۳۸ واحد به ۴۱۶ هزار و ۴۴۷  واحد رسید. شاخص فرابورس با کاهش ۱۹۶  واحدی به عدد ۱۸ هزار و ۲۷۹ واحد رسید.

تاثیرگذارترین نمادها

به رغم تلاش های شپنا و خودرو برای مثبت شدن بازار، فولاد با ۳ هزار و ۴۸۳ واحد، فملی با ۲ هزار و ۳۸۷ واحد و تاپیکو با یک هزار و ۹۴۰ واحد بیشترین تاثیر را در افت امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برجای گذاشتند.

همچنین در بازار فرابورس تلاش های “میدکو ” و  “دی” برای بازگشت بازار از روند منفی، کگهر با ۶۹ واحد، وسپهر با ۳۳ واحد، صبا با ۳۱ واحد از بیشترین تاثیر در کاهش شاخص فرابورس برخوردار شدند.

مجموع تعداد و ارزش صف ها

در مجموع بازار بورس و فرابورس ۶۵۸ نماد مورد معامله قرار گرفتند که در مجموع از تقاضای خرید  و فروشی به ارزش ۱۸ هزار و ۹۵  میلیارد و  ۶۲۲ میلیون تومانی همراه بودند.

بر اساس این گزارش؛ ۱۳۱ نماد در معاملات امروز بورس و فرابورس از تقاضای خرید به ارزش یک  هزار و ۵۱۲ میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومانی برخوردار بودند.

از سوی دیگر ۲۲۹ نماد معاملاتی در بازارهای بورس و فرابورس نیز با صف فروش  ۳ هزار و ۳۹۵ میلیارد و ۸۹۴ میلیون تومانی مواجه شدند.

خروج ۱.۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار

ابتدای معاملات روز جاری تا ساعت ۱۲:۳۰ میزان خروج پول حقیقی حدود ۱۳۷۹میلیارد تومان بوده است. ورود پول حقیقی در روز گذشته حدود ۱۶۵۱ میلیارد تومان بوده است.

بیشترین ورود پول حقیقی مربوط به نماد شپنا  با ۸۱ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان، خودرو با ۷۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، اخابر ۲۹ میلیاردتومان، خساپا ۲۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، ثشاهد ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود. همچنین نمادهای کاما با ۱۸ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان، کروی با ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، فرابورس با ۱۳ میلیاردو ۷۰۰ میلیون  تومان، برکت با ۱۰ میلیاردو ۹۰۰ میلیون تومان ورود نقدینگی از سوی سهامداران حقیقی، مورد توجه واقع بودند.

این گزارش می افزاید: از سوی دیگر نماد وسپهر با ۳۸۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، وتجارت با ۲۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، وبملت با ۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، فملی با ۴۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، بپاس با ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در صدر نمادهایی قرار گرفتندکه حقیقی ها نقدینگی خود را از این سهام خارج کردند. همچنین سپ با ۳۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، دماوند با ۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، سامان با ۳۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، فارس با ۳۲ میلیارد تومان، وپاسار با ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در رتبه های بعدی خروج پول حقیقی قرار گرفتند.

نمادهای با تغییرات قیمت

نمادهای معاملاتی فرآور، کپارس، برکت، سمازن، غگل، خپارس، غبشهر، فاراک، پکویر، غدام، چکارن، وپترو، اخابر، خگستر، شبریز، خودرو، کروی، فرابورس، حریل، بهپاک، دی، ودی در پی تغییرات ۲۰ درصدی در قیمت سهام خود، در جریان معاملات امروز با وقفه ۶۰ دقیقه ای در معاملات سهام خود مواجه شدند.

افشای اطلاعات با اهمیت

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه تایرا، چفیبر، ستران، وصنا، غمینو با افشای اطلاعات الف و نمادهای ولیز، شیران، حفارس، ثالوند، فالوم، معیار، وآیند با افشای اطلاعات گروه ب همراه بودند.

عناوین برگزیده