تاریخ: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۳۹۳۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن مطرح کرد:

اثر مثبت ۳۱۵ هزار میلیارد تومانی دو مصوبه جدید بورس در معاملات امروز و آینده

می متالز - مدیرعامل تامین سرمایه تمدن گفت: با ظرفیت ناشی از دو مصوبه جدید سازمان بورس با ارزش ۳۱۵ هزار میلیارد تومانی، سمت تقاضای سهام تقویت و از امروز نمایان می شود.
اثر مثبت ۳۱۵ هزار میلیارد تومانی دو مصوبه جدید بورس در معاملات امروز و آینده

به گزارش می متالز، محمودرضا خواجه نصیری گفت: از امروز افزایش سقف خرید سهام صندوق‌های با درآمد ثابت با ارزش بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به میزان ۵ درصد و نیز افزایش ظرفیت خرید از طرف نهادهای مالی تا ۱۵ هزار میلیارد تومان فراهم و اجرایی می‌شود. 

وی افزود: افزایش ضریب اعتبار مشتریان به ۳۰ درصد نیز علاوه بر افزایش ظرفیت سرمایه گذاری جدید اشخاص، موجب خروج بخش زیادی از سرمایه گذاران از وضعیت call margin (بسته شدن اجباری معاملات اعتباری و لزوم واریز وجه توسط مشتریان به حساب کارگزار) می شود و فشار فروش سهام را کاهش می دهد.

این مقام مسوول ادامه داد: این ظرفیت‌ها می‌تواند با همراهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجب افزایش تقاضا و کاهش عرضه در بازار شود. امید است کلیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری از این ظرفیت برای حمایت از بازار استفاده کنند چرا که بازار سرمایه پر رونق و قوی، رمز موفقیت نهادهای مالی است.

به گفته خواجه نصیری، تجربه نشان داده نهادهای مالی و سرمایه‌گذارانی که از این ظرفیت در مواقعی که بازار نیاز به حمایت داشته، استفاده کرده اند در دراز مدت ضمن افزایش رونق و قدرت بازار برای سهامدان نهادهای مالی منافع مطلوبی ایجاد کرده‌اند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده