تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۱۳۹۸۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس دادگستری آمل اعلام کرد؛

حمایت از معادن مجوزدار در آمل/ مقابل کوه‌خواری می‌ایستیم

می متالز - امرالله حضرتی گفت: معادنی که مجوز دارند، مجوز اعتبار دارد و در محدوده مجوز خود فعالیت می کنند تماماً حمایت می‌کنیم.
حمایت از معادن مجوزدار در آمل/ مقابل کوه‌خواری می‌ایستیم

به گزارش می متالز، امرالله حضرتی در جلسه حفظ حقوق بیت المال که در دادگستری امل برگزار شد، گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون 491 پرونده شکایت از شهرداری داشتیم که برخی کیفری و یا حقوقی بوده است، 684 پرونده از محیط زیست، 640 پرونده از بهداشت و 213 پرونده از ثبت احوال داشتیم.

وی با بیان اینکه غالبا حق با ادارات است، عنوان کرد: قراردادهای که تنظیم می کنیم باید بار حقوقی داشته باشد، متعدد پرونده داریم که بخاطر کارشناس حقوقی خوبی نداشتند محکوم شدند، ادارات باید بدانند که چه مسیری را دنبال می کنند حق هم داشته باشند باید از وکلای خوبی استفاده کنند و پرونده را سبک ندانند.

رئیس دادگستری آمل ادامه داد: قاضی وکیل دولت و یا ادارات نیست، وکیل بی طرف است، باید زمان ثبت قرارداد همه مشکلات پیش بینی شود تا بعد از آن دچار نشوید.

وی با تاکید اینکه از معادن با مجوز حمایت می کنیم، یادآور شد: معادنی که مجوز دارند، مجوز اعتبار دارد و در محدوده مجوز خود فعالیت می کنند تماما حمایت می کنیم ولی معادنی که مجوز ندارند، مجوز منقضی شده و یا در محل خود فعالیت نمی کند، برخورد می کنیم، تا مشکل کوه خواری و رعایت مسائل محیط زیست گرفته شود.

حضرتی تصریح کرد: ازمسیر رودخانه هراز، نقطه  بالادست تا دریا قراردادهای با امور اب بستند که برخی از این قرارداد ها قانونی نیستند و بعضی قانونی هستند، اگر بستر رودخانه را می توانید اجاره دهید باید بستر قانونی باشد.

 معاون فرماندار آمل نیز با اشاره به وضعیت نامطلوب کرونایی و شیوع آن در این شهرستان، گفت: آمار بیماران بستری کرونایی در شهرستان آمل از مرز 100 بیمار گذشته است.

قدرت‌الله نائیج‌نژاد اظهار کرد: باید حفظ حقوق بیت‌المال در بین مردم تبیین شده و به فرهنگ تبدیل شود.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی حفظ حقوق بیت‌المال، افزود: باید نحوه دفاع از حقوق بیت‌المال در پرونده‌های قضایی از سوی افراد خبره دستگاه قضایی به مسؤولان حقوقی ادارات و نهادها در قالب دوره‌های ضمن خدمت آموزش داده شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آمل با اشاره به اهمیت بسزای مسئله وقف و حفاظت از اوقاف و موارد وقفی توسط عموم مردم، تصریح کرد: مسؤولان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل همانند سایر ادارات و نهادها در مورد پرونده‌های وقفی تعصب حقوقی و قانونی دارند و از تمام توان برای دفاع از آنها بهره می‌گیرند.

این مسوول با اشاره به اینکه ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته تاکنون در همه کشورهای دنیا جولان داده و افراد زیادی از کودکان، نوجوانان، جوانان، میان‌سالان و پیران را به کام مرگ برده است، گفت: پس از گذشت هشت ماه از شیوع ویروس کرونا هنوز برخی از مردم آن را قبول ندارند و خیابان‌ها و کوچه‌ها کسانی را می‌بینیم که ماسک به صورت ندارند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

نائیج‌نژاد با اشاره به وضعیت نامطلوب کرونایی و شیوع آن در شهرستان آمل، گفت: آمار بیماران بستری کرونایی در شهرستان آمل از مرز 100 بیمار گذشته است. دادستان عمومی و انقلاب اسلامی آمل نیز اظهار کرد: حفظ حقوق بیت‌المال باید در دستور کار همه مسؤولان و نهادها قرار داشته باشد و در نشست‌های حفظ حقوق بیت‌المال دادستانی به عنوان دبیر جلسه است.

مهدی محمدی افزود: با توجه به مصوبات آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در شهرستان، دستگاه‌ها و نهادهای متولی مکلف شدند تا لیست پرونده‌های انفال را به دبیرخانه شورا ارائه دهند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی آمل تصریح کرد: در زمینه بررسی فعالیت معادن صحبت‌های فراوان انجام شده و باید در این زمینه با توجه به وجود تخلفات اقدامات لازم انجام شود.

محمدی با اشاره به اینکه با ساخت و سازهای غیرمجاز با همکاری دستگاه‌ها و نهادها برخورد جدی انجام می‌گیرد، بیان کرد: با توجه به مصوبات جلسه حفظ حقوق بیت‌المال مازندران در مورد پرونده‌هایی که احکام قطعی انفال داشتند ادارات و نهادهای ذیربط همانند منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی باید اقدامات لازم را تا شهریور ماه امسال دستور کار قرار می‌دادند.

عناوین برگزیده