تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۲۰۱۹۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نگرانی از اوج گیری کوه خواری در بناب!

‌می‌متالز - نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از پیامد‌های ناشی از اوج گیری دوباره برداشت بی رویه و غیرمتعارف شن و ماسه از معادن کوه‌های «قره قشون» و ساخت و ساز‌های صورت گرفته در این مناطق ابراز نگرانی کرد.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بناب با انتقاد از برداشت بی رویه و غیرمجاز شن و ماسه از معادن کوه‌های قره قشون در بناب اظهار کرد: مناطق کوه‌های قره قشون تنها محل گردشگری مردم بناب و شهر‌های همجوار بوده و حفظ و نگهداری از این مناطق جزو وظایف اصلی ماست.

وی با بیان اینکه تخریب و برداشت بی رویه شن و ماسه از معادن کوه‌های قره قشون ظلم به نسل‌های آتی است؛ افزود: مسوولان میراث فرهنگی، حفاظت محیط زیست و صنعت و معدن باید نگذارند به این میراث گرانبها آسیبی وارد شود و باید از این میراث ارزشمند برای نسل‌های آتی حفاظت کنیم.

ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی یک انگل برای اقتصاد کشور است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی یک انگل برای اقتصاد کشور است؛ اذعان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید با نظارت و کنترل دقیق مانع استفاده ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در حوزه‌های غیرضروری شوند و حاکمیت تلاش کند تا اجناس و کالا‌هایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود، در دست مردم قرار گیرد و نگذارند وارد رانت شود.

باقری بنابی تصریح کرد: تا زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد، مشکلات رانت و احتکار نیز وجود دارد که امیدواریم در آینده دولت جدیدی که روی کار خواهد آمد با این معضل مبارزه کرده و آن‌ها را جمع کند.

وی همچنین با ضمن تأکید بر برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای اصناف و بازاریان شهرستان خاطرنشان کرد: گاهاً به جهت عدم اطلاع رسانی مناسب و عدم ارائه آموزش‌های لازم اجناس برخی اصناف به عنوان احتکار مصادره و جریمه می‌شود. از این رو مسوولین اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف باید نسبت به تشکیل دوره‌های مختلف آموزشی برای اصناف اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده