تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۳:۱۷
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۴۳۱۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دهنوی مطرح کرد:

سوددهی معادن به مردم برگردد/ ارائه طرح و انتظار تصویب در مجلس

می متالز - عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در مجلس در پی تصویب طرحی هستیم که اگر در منطقه‌ای معدنی وجود داشته و از آن بهره‌برداری می‌شود؛ به نحوی باشد که بخشی از منافع معدن به مردم آن منطقه تعلق گیرد.
سوددهی معادن به مردم برگردد/ ارائه طرح و انتظار تصویب در مجلس

به گزارش می متالز، سیدمحسن دهنوی، عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان تهران در تبیین پدیده کوه‌خواری داشتن کارخانه سیمان، اظهار داشت: مواد اولیه صنعت کارخانه سیمان، معدن است که اعم آن از کوه، زمین و منابع زیرزمینی است؛ بنابراین قطعاً بخشی از کوه برداشته می‌شود اما این به معنای از کوه‌خواری نیست.

وی گفت: خانواده‌ای را در نظر بگیرید که به‌عنوان مثال در دامنه جنوبی البرز که بخشی از منابع ملی را احاطه کرده، اقدام به صنعت سازی کند که نوعی کوه‌خواری به حساب می‌آید، اما در کارخانه سیمان استفاده از منابع طبیعی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مجلس درپی تصویب طرحی هستیم تا اگر در منطقه‌ای معدنی وجود داشته و از آن بهره‌برداری می‌شود؛ به نحوی باشد که بخشی از منافع معدن به مردم آن منطقه تعلق گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر بهره‌برداری از معادن منطقه باعث سوددهی به مردم آن منطقه شود اتفاق خوبی است.

عناوین برگزیده