تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۱۴۰۳۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشریح تازه‌ترین اقدام‌ها و تحولات «خبهمن»

می متالز - مدیرعامل گروه صنعتی بهمن تازه‌ترین اقدام‌ها و تحولات این شرکت را تشریح کرد.
تشریح تازه‌ترین اقدام‌ها و تحولات «خبهمن»

به گزارش می متالز، یوسف الهی شکیب تازه‌ترین اقدام‌های شرکت گروه بهمن برای اصلاح ساختار مالی را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- پیگیری افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت (زمین و ساختمان و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت شرکت اصلی

۲- پیگیری افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت (زمین، ساختمان و ماشین آلات ) و سرمایه گذاری بلند مدت (پارس بوشونگ) شرکت بهمن دیزل

۳- تامین بخشی از سرمایه در گردش شرکت‌های فرعی تولیدی از منابع داخلی گروه و ایجاد هم افزایی در مدیریت وجوه نقد که باعث کاهش چشم گیر هزینه های مالی گروه می شود.

الهی شکیب همچنین با اشاره به اقدام‌های شرکت برای اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های شرکت و تشکیل سرمایه‌های ثابت گفت: شرکت گروه بهمن اینکه فلسفه وجودی و اصلی خود را به عنوان یک هلدینگ در صنعت خودرو می داند، طی سال جاری اقدام به واگذاری بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری خود در صنعت لیزینگ و بیمه کرده و منابع حاصله را صرف خرید زمین و تجهیزات تولیدی برای پیشبرد تولید و افزایش اشتغال در بخش صنعت کرده است.

وی افزود: آثار اقدام‌های انجام شده گرچه در کوتاه مدت ملموس نیست اما در میان مدت منجر به افزایش تولید، فروش و سودآوری شرکت خواهد شد.

مدیرعامل «خبهمن» گفت: خرید زمین (شرکت پوشینه بافت) در شهر صنعتی البرز از سوی شرکت بهمن دیزل جهت توسعه ی بخش تولید و تحصیل املاک واقع در مناطق میرداماد و نیاوران توسط بهمن موتور در جهت احداث نمایشگاه محصولات ( Showroom) از جمله این اقدام‌هاست.

وی تصریح کرد: شرکت گروه بهمن در ماه‌های اخیر برنامه تولید یک خودروی کراس اوور با موتور توربوشارژ و نام تجاری دیگنیتی را آغاز کرده است. امید است مجموعه اقدام‌های بهمن موتور منجر به تولید این محصول تا پایان سال شود.

وی افزود: درباره دیگر کلاس‌های خودرو نیز برنامه‌هایی در حال پیگیری و اجراست که در صورت نهایی شدن، به اطلاع سهامداران می‌رسد.

یوسف الهی شکیب گفت: سود خالص حسابرسی شده شرکت در صورت مالی منتهی به شهریور سال جاری مبلغ ۸ هزار و ۹۱۸ میلیارد و ۹۹۲ میلیون ریال بوده، همچنین سود انباشته شرکت در همین دوره معادل ۸ هزار و ۶۹۳ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بازارگردانی این شرکت گفت: گروه بهمن در سال ۱۳۹۴ اقدام به تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی بهمن گستر (در اندازه بزرگ) کرده است. با توجه به الزامات اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار، فعالیت بازار گردانی شرکت در نمادهای «خبهمن»، «خریخت»، «خدیزل»، « وبهمن»، «ولبهمن»  و «ولانا» صورت خواهد گرفت.

وی افزود: تغییرات ارزش خالص دارایی‌های صندوق به شرح جدول زیر است:

الهی شکیب تصریح کرد: تاکید می‌شود این شرکت همچون گذشته با تزریق منابع مالی مناسب برای حمایت از سهام در کنار سهامداران محترم در تعادل بخشی به معاملات سهام شرکت اصلی و دیگر شرکت‌های فرعی خواهد کوشید، امید است این هم افزایی با کمک سهامداران صبور و واقع بین شرکت به افزایش ثروت صاحبان سهام منجر شود.

عناوین برگزیده