تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۴۳۶
کد خبر: ۱۴۹۰۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو مطرح کرد:

خودروهای دپویی گمرک در راه بازار / کامیون‌های خارجی دست دوم وارد می‌شود

می متالز - دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از آزادسازی قریب‌الوقوع خودروهای دپو شده در گمرک خبر داد و گفت: به زودی دو هزار و ۸۰۰ خودرو خارجی که در گمرک دپو بود، آزاد می‌شود. همچنین قرار است کامیون‌های اروپایی دست دوم وارد کشور شود.
خودروهای دپویی گمرک در راه بازار / کامیون‌های خارجی دست دوم وارد می‌شود

به گزارش می متالز، به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، دو هزار و 800 خودرویی که در گمرک دپو بود، به زودی آزاد و به بازار عرضه می‌شود. او درباره واردات خودروهای دست دوم هم به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد که  واردات خودروهای دست دوم سواری به طور کلی منتفی است؛ چرا که هیچ قانون و مقررات شفافی برای آن وجود ندارد اما قضیه واردات کامیون‌های دست دوم جدی‌تر است.

مهدی دادفر ادامه داد: قیمت خودروهای سنگین صفر کیلومتر جهش قابل توجهی داشته و زیرساخت صنعتی ایران برای تولید خودروهای سنگین ضعیف است. بنابراین واردات خودروهای دست دوم سنگین توجیه اقتصادی دارد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره میزان تولید خودروهای سنگین در ایران هم گفت: تولید خودرو سنگین به سالی پنج هزار دستگاه هم نمی‌رسد و اصولا خودروهای سنگین در کشور ما مونتاژ می‌شود؛ چرا که فعلا تکنولوژی تولید موتور و گیربکس این خودروها را نداریم. در ضمن برخی از اتاق‌های خودروهای سنگین از سایر کشورها وارد می‌شود و تنها در تولید برخی از اتاق‌ها مزیت تولید داریم.

او تاکید کرد: تولید خودرو سنگین نسبت به تقاضا بسیار پایین و خودرو سنگین جز زیرساخت‌های استراتژیک است. از این‌رو مسوولان با واردات خودروهای سنگین دست دوم تلاش می‌کنند، این خلا را جبران کنند.

از آغاز واردات کامیون‌های وارداتی دست دوم خبر داده  در این باره گمرک ایران بخشنامه مجاز بودن ترخیص کامیون‌های دست دوم وارداتی را با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرده است.

همچنین صدرالله بمانا، مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل دو هفته قبل از موافقت رئیس‌جمهور با درخواست وزیر راه برای ترخیص حدود دو هزار دستگاه کامیون مانده در انبارهای گمرک خبر داده بود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده