تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۱۴۹۱۲۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

سالانه ۸ هزار تن مس در زنجان تولید می شود

می متالز - ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، با بیان اینکه در سال بیش از هشت هزار تن مس در استان زنجان تولید می شود، گفت: این استان یک هزار و ۲۵۰ کارگاه مسگری دارد.
سالانه ۸ هزار تن مس در زنجان تولید می شود

به گزارش می متالز، امیر ارجمند با بیان اینکه صنعت مس بیش از هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد، گفت: بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر در این صنعت در استان زنجان فعالیت می کنند. 

وی با بیان اینکه در سال بیش از هشت هزار تن مس در استان تولید می شود، اظهار کرد: این استان یک هزار و ۲۵۰ کارگاه مسگری دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، ارزش ریالی این میزان تولیدات صنعت مس در استان زنجان را بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: گرانی قیمت مواد اولیه صنعتگران مس را دچار مشکل کرده است. 

ارجمند تاکید کرد: نبود کارخانه فرآوری مس در استان باعث شده سنگ‌های استخراج شده از معادن فعال مس زنجان با هزینه گزاف به استان‌های دیگر ارسال شود تا پس از تبدیل به شمش و ورقه‌های مس دوباره پس از طی کیلومترها فاصله با قیمت بالا به دست صنعتگران استان برسد. 

وی با بیان اینکه مواد اولیه در بازار آزاد وجود دارد، ابراز داشت: قیمت بالای مواد اولیه و نوسان این مواد به صنعتگران آسیب می زند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان بر لزوم برند سازی مس زنجان اشاره کرد و گفت: مس استان به صورت سنتی تولید می شود و این امر باعث شده در کشور مطرح باشد. 

ارجمند با بیان اینکه صنعت مس استان به صورت چکشی  هم تولید می شود، گفت: تمام کارگاههای بزرگ مسگری زنجان با برندهای ثبت شده فروش مس خود را انجام می دهند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد