تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۶
بازدید: ۴۳۶
کد خبر: ۱۵۰۸۰۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرعامل شرکت غلتک سازان سپاهان گفت:

پیش‌بینی صادرات ۶۵تنی شمش فولادی "فسازان"

می متالز - مدیرعامل شرکت غلتک سازان سپاهان گفت: شرکت "گروه صنعتی و معدنی فولادگستران سانیار" با هدف استخراج و تولید فولاد از سنگ معدن در تیرماه سال ۱۳۹۹ تاسیس شد و اقدامات و کارشناسی‌های لازم انجام شده و در آینده نزدیک فعالیت آن شروع می‌شود، اما تاکنون معدن سنگ آهن خریداری و یا اجاره نشده است.
پیش‌بینی صادرات ۶۵تنی شمش فولادی "فسازان"

پیش بینی صادرات ۶۵ تنی شمش فولادی در زمستان

به گزارش می متالز، محمود ذاکر، مدیرعامل شرکت غلتک سازان سپاهان درخصوص چشم انداز فروش و بهای تمام شده شرکت اظهار کرد: عرضه و تقاضا تنها قانون بازار بوده و هرگونه دستورالعمل و قانونی که برخلاف آن تنظیم و اجرایی شود تداوم نخواهد داشت. همچنین دستورالعمل اجرایی شیوه نامه ساماندهی فولاد کشور تاکنون ابلاغ نشده و جوانب آن مشخص نیست؛ بنابراین پیش بینی می‌شود تاثیری شدیدی بر عملکرد این شرکت نداشته باشد.

وی درباره فروش صادراتی در فصل زمستان افزود: برای فصل زمستان در سال جاری حدود ۶۵ درصد شمش تولیدی صادر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غلتک سازان سپاهان درباره برنامه صادراتی شرکت برای سه ماهه پایانی سال جاری و آینده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار ۲۱.۸۱۱ تن شمش فولادی به ارزش کل ۸.۷۱۰ هزار دلار صادر شده و در حال حاضر قرارداد فروش ۳۰ هزار تن شمش فولادی با خریداران خارجی با متوسط نرخ هر تن ۴۴۵ دلار برای تحویل در سه ماهه پایانی سال جاری منعقد شده است. همچنین فروش صادراتی هر تن ۴۸۰ دلار FOB خلیج فارس بوده است.

ذاکر همچنین، درخصوص میزان سود حاصل از سرمایه گذاری‌ها ادامه داد: سرمایه گذاری‌های انجام شده و سود حاصل از آن در حال حاضر به شرح جدول زیر است:

پیش بینی صادرات ۶۵ تنی شمش فولادی در زمستان

وی درباره درباره قیمت آهن اسفنجی خریداری شده بیان کرد: در حال حاضر نرخ خرید آهن اسفنجی به طور متوسط معادل ۵۶ درصد متوسط قیمت فروش شمش شرکت فولاد خوزستان بوده است.

مدیرعامل شرکت غلتک سازان سپاهان با اشاره به آزادسازی زنجیره تولید فولاد گفت: نظر به اینکه برای صادرات مواد معدنی محدودیت‌هایی وجود دارد و همچنین برنامه و دستورالعمل مشخصی ابلاغ نشده پیش بینی‌ها بیشتر جنبه گمانه زنی دارد، اما با این وجود پیش بینی می‌شود حداکثر تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

ذاکر درخصوص تامین برق موردنیاز باتوجه به افزایش تولید در سال‌های آتی افزود: با پیش بینی‌هایی که قبلا انجام شده دیماند برق مورد نیاز برای افزایش ظرفیت تولید خریداری شده و با بهره مندی از پست برق اختصاصی ۶۳ مگاوات و همچنین قابلیت خرید برق از بورس انرژی دغدغه‌ای از این بابت وجود ندارد.

وی درباره فرایند تولید شمش درصد مصرف آهن اسفنجی و قراضه ادامه داد: در حال حاضر برای آهن موردنیاز برای تولید شمش فولادی به طور متوسط ۶۰ درصد از آهن اسفنجی و ۴۰ درصد از قراضه استفاده می‌شود و در صورت اصلاح و جایگزینی کوره‌های جدید درصد مصرف آهن اسفنجی قابل افزایش خواهد بود.

مدیرعامل شرکت غلتک سازان سپاهان درخصوص وضعیت کنسرسیوم ساخت کارخانه کنسانتره گفت: شرکت "گروه صنعتی و معدنی فولادگستران سانیار" با هدف استخراج و تولید فولاد از سنگ معدن در تیرماه سال ۱۳۹۹ تاسیس شد. سهامداران شامل شرکت غلتک سازان سپاهان، شرکت تولیدی چدن سازان، شرکت نورد و تولید قطعات فولادی مالک، شرکت ذوب بریس، شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون مالک ۲۰ درصد سهام شرکت مذکور هستند. اقدامات و کارشناسی‌های لازم انجام شده و در آینده نزدیک فعالیت آن شروع می‌شود، اما تاکنون معدن سنگ آهن خریداری و یا اجاره نشده است.

عناوین برگزیده