تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۱۵۱۰۹۶

بازدید استاندار از روند ساخت خط آهن رشت - بندرکاسپین

می متالز - استاندار امروز از قطعه‌ی ۶و۷ طرح ساخت خط آهن رشت - بندر کاسپین انزلی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای کار این طرح قرار گرفت.
بازدید استاندار از روند ساخت خط آهن رشت - بندرکاسپین

به گزارش می متالز، استاندار امروز از قطعه 6و7 طرح ساخت خط آهن رشت - بندر کاسپین انزلی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای کار و عمده ترین مشکلات و اولویت های پیمانکاران در حوزه های تامین مصالح، زیرسازی، رو سازی و عملیات ریل گذاری این طرح قرار گرفت.

ارسلان زارع در این بازدید بر ضرورت اتمام عملیات اجرایی و زمینه سازی برای بهره برداری از این طرح ترانزیتی استراتژیک تا پایان دولت دوازدهم تاکید کرد و گفت:اتصال خط آهن رشت به منطقه آزاد انزلی تکمیل کننده کریدور شمال جنوب موسوم به نوستراک است که به دلیل ارتقاء چشمگیر منافع ملی کشورمان مورد توجه جدی دولت قرار دارد.

وی همچنین از پیشرفت کار 75درصدی این طرح در قالب دو قطعه 6و7 خبر داد و افزود: مجموع این دو قطعه حدود 35کیلومتر است که اجرای همزمان عملیات زیرسازی، روسازی و ریل گذاری در حوزه های آماده شده، می تواند اهداف پیش بینی شده در این طرح را محقق کند.

استاندار همچنین به مجموعه ی مدیران دست اندرکار در حوزه ی تامین مصالح این طرح تاکید کرد تا در اسرع وقت نسبت به تسهیل هرچه بیشتر فرایند برداشت و انتقال شن و ماسه به محل اجرای طرح خط آهن رشت - انزلی اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در حاشیه ی این بازدید از اختصاص هزار و 200میلیارد ریال اعتبار ملی این طرح در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: از این پس برای اجرای دو قطعه ی 6 و7 خط آهن رشت - کاسپین به بیش از یک میلیون و 300هزار مترمکعب خاکبرداری، بیش از 130حلقه شمع کوبی و ساخت چندین پل ارتباطی نیاز است که به طور جدی پیگیری می شود. 

عناوین برگزیده