تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۳
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۵۵۸۹۳
سرویس خبر : انرژی

فعالیت پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان موجب ارتقای سطح علمی منطقه می‌شود

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بهره برداری از طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در بهبهان، افزایش سطح درآمد و ارتقای سطح علمی، فنی، اقتصادی و اجتماعی در استان را به دنبال دارد.
فعالیت پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان موجب ارتقای سطح علمی منطقه می‌شود

فعالیت پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان موجب ارتقای سطح علمی منطقه می‌شود به گزارش می متالز، امیرحسین نظری چهارشنبه بیان کرد: راه اندازی این پالایشگاه با هدف افزایش تولید گاز شیرین، کاهش مصرف فرآورده های نفتی و جایگزینی آنها  با گازهای طبیعی، تولید گازهای پروپان، بوتان و میعانات گازی، صادرات محصولات جانبی، تامین گاز شهری، تامین اتان مورد نیاز واحدهای پتروشیمی و ایجاد اشتغال در منطقه صورت می گیرد.
وی گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۴۴ هکتار پالایشگاه  در بهبهان و ۶۰ هکتار تاسیسات ذخیره سازی در ماهشهر است.
نظری اظهار داشت: پالایشگاه بیدبلند با تامین سرمایه از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان سهامدار اصلی و صندوق توسعه ملی و از طریق سندیکای بانک های سپه، ملت، تجارت، صنعت و معدن با عاملیت بانک سپه احداث شده است.
رییس سازمان صمت استان با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای افتتاح این پروژه فراهم شده است بیان کرد: از ۶ ماه گذشته تولید محصولاتی همچون گاز بوتان و پروپان که به صورت ال پی جی تولید و به عنوان خوراک پتروشیمی بندر امام (ره) ارسال می شود.
نظری بیان کرد: خوراک پتروشیمی های مارون و بندر امام توسط این پالایشگاه تامین می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر این پالایشگاه با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت است ادامه داد: محصول این پالایشگاه گاز مایع، ال ان جی، اتان، پروپان، نرمال بوتان و گاز شیرین است.
وی گفت: ظرفیت تولید این پالایشگاه ۱۴ میلیون مترمکعب در روز و حجم سرمایه گذاری در این پروژه ۳.۲ میلیون دلار است. 
پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس در بهبهان بعد از ۳۶ ماه عملیات ساخت و تامین تجهیزات فردا با حضور وزیر نفت و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود.

عناوین برگزیده