تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۵۸۵۵۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
الجزیره؛

ادامه تعرفه گمرکی آمریکا بر وارادت آلومینیوم از امارات

می متالز - جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد وضع تعرفه گمرکی بر واردات آلومینیوم از امارات را حفظ کند.
ادامه تعرفه گمرکی آمریکا بر وارادت آلومینیوم از امارات

به گزارش می متالز به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره, خبرگزاری رویترز به نقل از کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد وضع تعرفه گمرکی بر واردات آلومینیوم از امارات را حفظ کند.

زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشن آمریکا در ماه اوت از یک کارخانه تولید وسایل منزل در منطقه اوهایو بازدید کرد گفت سیاست‌های تجاری وی به ایجاد حدود ۲۰۰ فرصت شغلی تنها در همان کارخانه منجر شده است. اما اقدام وی مبنی بر اعمال تعرفه بر اثاثیه منزل که از چین به آمریکا وارد می‌شوند که به درخواست برخی شرکت‌ها انجام شد به ضرر مصرف کنندگان آمریکایی منجر شد، زیرا اکنون آن‌ها شاهد افزایش بی سابقه محصولاتی مانند ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی در آمریکا هستیم. سیاست تهاجمی رئیس جمهور آمریکا در بخش تجاری در نهایت به امضای توافقاتی مانند توافق تجاری میان آمریکا، کانادا و مکزیک و توقف موقتی تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا منجر شد، ولی این سیاست زندگی روزانه آمریکایی‌ها و اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار دادند.
"جئوفری گیرتز" تحلیلگر مرکز بروکینگز هم معتقد است که سیاست‌های تهاجمی ترامپ در بخش تجاری هیچ دستاوردی برای کارگران آمریکایی نداشته اند. وی گفت هر چند سیاست‌های تجاری ترامپ تا حدی به تقویت صنایع فولاد و آلومینیوم آمریکا منجر شد، اما در مقابل این سیاست‌های تهاجمی بسیاری از کشور‌ها در برابر آمریکا دست به اقدامات تلافی جویانه زدند و تعرفه کالا‌های آمریکایی را افزایش دادند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد