تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۱۶۱۷۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جمعی از کارگران «هپکو» در اعتراض به بدقولی های مسوولین تجمع کردند/ احیای «هپکو» مطالبه کارگران

می متالز - تعدادی از کارگران هپکو صبح امروز، ۲۷ بهمن ماه در اعتراض به عدم پایبندی مسوولان نسبت به وعده های خود در خصوص تهاتر بدهی‌ها و بازگشت تولید به این شرکت، ریل راه‌آهن اراک را برای ساعاتی بستند.

جمعی از کارگران «هپکو« در اعتراض به بدقولی های مسوولین تجمع کردند/ احیای «هپکو» مطالبه کارگران

به گزارش می متالز، تعدادی از کارگران شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو اراک صبح امروز، ۲۷ بهمن ماه در اعتراض به بدقولی‌های مسوولان برای عمل به وعده‌های خود در رابطه با رفع موانع تولید در این واحدصنعتی، ریل راه آهن اراک را بستند.

ساعتی بعد اما کارگران به احترام نیروی انتظامی و همکاری ای که با این تجمع صنفی داشتند، ریل را ترک کنند و به کارخانه بازگشتند ولی تأکید کردند که از خواسته اصلی خود برای احیای هپکو کوتاه نخواهند آمد.

کارگران هپکو نسبت به عدم اهتمام جدی دولت و سازمان تأمین اجتماعی(سهامدار عمده) برای حل مشکلات این شرکت معترض هستند و از طرفی باوجود نزدیک شدن به آخرین ماه سال ۹۹ با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و تورم حاکم بر بازار هنوز حقوق دی‌ماه خود را دریافت نکرده‌اند.

یک هفته از جلسه‌ای که با حضور وزرای اقتصاد و کار با حضور برخی مسوولین ملی و استانی برای حل مشکل تهاتر بدهی‌های هپکو برگزارشده بود می‌گذرد ولی کماکان وعده تهاتر بدهی هپکو نیز در کنار وعده‌های بی‌شماری که در طول سالیان گذشته برای احیای این شرکت داده شد عملی نشده است.

روز گذشته نیز محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در گفتگوی اختصاصی با دیارآفتاب در رابطه با آخرین اخبار از تعیین تکلیف وضعیت تهاتر بدهی‌های شرکت هپکو گفته بود: با توجه به اهمیت موضوع دوشنبه ۲۷ بهمن ‌ماه رأس ساعت ۱۴ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سؤالات نمایندگان پیرامون تعهدات خود نسبت به ساماندهی وضعیت شرکت هپکو در مجلس حضور پیدا خواهد کرد.

عناوین برگزیده