تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۰۱۳۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
اداره کل گمرک چین گزارش داد؛

افزایش تجارت فولاد چین در دو ماهه اول سال ٢٠٢١

‌می‌متالز - براساس گزارش اداره کل گمرک چین GACC طی ژانویه و فوریه امسال صادرات محصولات نهایی فولاد چین با ٢٩.٩ درصد رشد سالانه به ١٠.١ میلیون تن و واردات با رشد ١٧.٤ درصد؜ به ٢.٤ میلیون تن رسید.

به گزارش می‌متالز، این گزارش که در هفتم مارس منتشر شد می‌افزاید: بهبود تقاضای جهانی و قیمت‌های پایین‌تر محصولات فولادی در خارج از چین از جمله عوامل گسترش تجارت در این دو ماه است. علاوه بر این افت صادرات در نیمه اول سال ٢٠٢٠ به رشد سالانه ارقام کمک کرده است. طی سال گذشته میزان صادرات کاهش ١٦.٥ درصدی؜ را پشت سرگذاشت، با این وجود این روند از آگوست ٢٠٢٠ تاکنون رشد پیوسته‌ای را پشت سر گذاشته است.

اکثر بار‌های حمل شده در ژانویه و فوریه در دسامبر و نوامبر سال گذشته همراه با تلاش برای بازیابی اقتصاد جهانی رزرو شده بودند.

در این دوره زمانی با بهبود تقاضای داخلی به دلیل بهتر شدن شرایط آب و هوایی تمایل به صادرات با توجه به حاشیه سود بالاتر دیده می‌شد، به طوریکه متوسط بهای هر تن محصول فولادی صادراتی در این دو ماه با ٤.٥ درصد رشد سالانه به ٥٦٩٢.٣ یوان در هر تن (٨٧٧ دلار در هر تن) افزایش یافت.

از طرف دیگر حجم واردات در سال گسترش همه گیری کرونا جهش ٦٤.٤ درصد؜ی داشت و به ٢٠.٢ میلیون تن دست یافت. پیش بینی می‌شود امسال هم واردات محصولات میانی و نهایی فولاد با وجود تلاش پکن برای کاهش تولید آلاینده‌ها در سطح بالایی ادامه داشته باشد.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده