تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۰۱۸۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
همتی خبر داد:

رشد اقتصادی مثبت ۲.۹ درصد در پاییز ۹۹ / جزئیات اوایل هفته آینده اعلام می‌شود

‌می‌متالز - رئیس کل بانک مرکزی گفت: رشد اقتصادی کشور در سه ماهه سوم سال جاری مثبت ۳.۹ درصد و بدون نفت ۲.۹ درصد ثبت شده است؛ لذا امروز با اطمینان می‌توان از گذر اقتصاد ایران از دوره سخت تحریم و رکود ناشی از آن و ورود به دوره رشد مجدد اقتصادی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، عبدالناصر همتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود اظهار کرد: بر اساس گزارش اداره حساب‌های اقتصادی بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور که از فصل دوم سال جاری مثبت شده بود، در سه ماهه سوم سال نیز مثبت بوده است.

وی افزود: رشد مثبت ۳.۹ درصد با نفت و مثبت ۲.۹ درصد بدون نفت در سه ماهه سوم سال ثبت شده است؛ بنابراین اقتصاد در دو فصل متوالی دوم و سوم سال ۱۳۹۹ رشد مثبت داشت؛ لذا امروز با اطمینان می‌توان از گذر اقتصاد ایران از دوره سخت تحریم و رکود ناشی از آن و ورود به دوره رشد مجدد اقتصادی خبر داد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با توجه به تداوم تحریم حداکثری علیه ایران و شیوع کرونا که موجب رکود و رشد منفی شدید در بسیاری از کشور‌ها شده است، رشد حاصله مهم و حاصل اجرای اقتصاد مقاومتی و نماد جهش تولید در شرایط تحریم است.

همتی ادامه داد: جزئیات رشد بخش‌های مختلف اقتصادی کشور اوایل هفته پیش رو اعلام خواهد شد. این اتفاق خوب نتیجه مقاومت‌های مردم، قدرت انعطاف اقتصاد ایران در مقابل شوک‌های وارده به آن است و امیدوارم فصل‌های آینده نیز رشد اقتصاد تداوم پیدا کند.

رشد اقتصادی مثبت ۲.۹ درصد در پاییز ۹۹ / جزئیات اوایل هفته آینده اعلام می‌شود

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده