تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۰۲۰۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت دلار در معاملات جهانی

‌می‌متالز - ارزش دلار مقابل ارز‌های مهم کمی کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، نگرانی‌ها از وضعیت واکسیناسیون در اروپا بار دیگر باعث احتیاط معامله گران و تردیدآن‌ها نسبت به احیای سریع رشد اقتصادی در قاره سبز شده است. پنج کشور عضو اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای خواستار برگزاری نشستی پیرامون چگونگی توزیع واکسن‌ها شده اند. به گفته سباستین کورتس- صدراعظم اتریش- این امکان وجود دارد که برخی از کشور‌های عضو اتحادیه با قرارداد‌های مخفی با سازندگان واکسن‌ها به دنبال دریافت مقادیر بیشتری از واکسن‌ها نسبت به میزان تعیین شده باشند. در نامه مشترک اتریش، جمهوری چک، لتونی، اسلوونی و بلغارستان نسبت به توزیع نامتوازن واکسن در کشور‌های عضو ابراز نگرانی کرده اند.

در ماه ژانویه کسری تراز حساب تجاری آمریکا باز هم رو به افزایش بوده و با ۱.۲ میلیارد دلار افزایش نسبت به ماه قبل، رقم ۶۸.۲ میلیارد دلار را ثبت کرده است. با این حال خبر خوب برای نگهدارندگان دلار اینکه حجم صادرات آمریکا در این ماه به ۱۹۱.۹ میلیارد دلار رسید که این رقم از ۱۱ ماه پیش تاکنون بی سابقه بوده است. در طرف دیگر، اما واردات هم ۱.۲ درصد افزایش یافته و به ۲۶۰.۲ میلیارد دلار رسیده که بالاترین رقم ثبت شده از آگوست سال قبل تاکنون محسوب می‌شود. به مانند ماه‌های قبل، چین بزرگ‌ترین شریک تجاری آمریکا باقی مانده است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۶۶۷ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۵ دلار اعلام شد. (نرخ‌های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازار‌های ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارز‌های اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۹۲ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۸ درصد بالا رفت و ماندن در کانال ۱.۱۹ به ۱.۱۹۵ دلار رسید.

ارز‌های آسیایی

در معاملات بازار‌های ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۰۸.۹۸۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۷۴ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۰۸ یوان چین اعلام شد.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده