تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۷
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۰۲۱۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

عدم اعتمادی که بازار را جان به لب کرد

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: عدم اعتماد فعالان بازار موجب شده که پس از هر رشدی عرضه‌ها بیشتر شود.

به گزارش می‌متالز، عرفان هودی اظهار کرد: عدم اعتماد فعالان بازار موجب شده که پس از هر رشدی عرضه‌ها بیشتر شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: عدم اعتماد موجود در بازار به دلیل تصمیمات غیرکارشناسی است که گرفته می‌شود و حتی در برخی زمان‌ها که مسئولان در حال تصمیم گیری درست و کارشناسی هستند علاقمندی به کسب سود از سوی فعالان مانع آن می‌شود.

وی گفت: در بازاری که شاخص از یک میلیون ۸۰۰ هزار واحد عبور کرده بود و خیز برای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برداشته بود و در بحبوبه‌ای که همه اذعان به صعودی بودن بازار داشتند و به فکر دریافت سود ۵ درصدی بودند رئیس اسبق سازمان بورس دامنه نوسان را مثبت و منفی ۲ اعلام کرد و اهالی بازار به حدی به این موضوع اعتراض کردند که تبدیل به یکی از عوامل برکناری رئیس اسبق شد.

هودی ادامه داد: رئیس فعلی سازمان بورس دامنه نوسان را به مثبت ۶ و منفی ۲ تغییر داد، زمانی که دامنه منفی ۲ باشد در رکود‌ها سهامداران بیشتر در صف قرار می‌گیرند و بلافاصله پس از مثبت شدن صف فروش تشکیل می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: اگر سقف دامنه به جای مثبت ۶، مثبت ۲ بود روز‌هایی که بازار در حال رشد بود به دلیل اینکه نماد‌ها سریع صف خرید می‌شدند و با توجه به دستورالعمل خرید برای صندوق‌های ثابت، قفل صف خرید تشکیل می‌شد و با چند روز صف خرید اعتماد بر می‌گشت و خروج نقدینگی نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در یک و نیم ماه اخیر به جز دو روز در همه روز‌ها خروج نقدینگی از بازار وجود داشت که به دلیل عدم اعتماد است و مانع برگشت بازار به تعادل می‌شود.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده