تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۱۵۵۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هدایت نقدینگی به سمت تولید از مسیر بازار سرمایه در گرو حمایت مجلس از بازارساز

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: بازار سرمایه و بورس ظرفیت لازم را دارد تا منابع و سرمایه‌گذاری‌های جذب شده را به منظور توسعه تولید به سمت واحدهای تولیدی هدایت کند.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید به اینکه مجلس علاقمند است به واسطه بازار سرمایه حجم عظیمی از سرمایه‌های مردم که به گردش در نمی‌آید را به سمت بازار سرمایه جذب کند گفت: فقط علاقمند بودن مجلس به بازار سرمایه کافی نیست بلکه باید بتواند ضمن جذب سرمایه‌ها به سمت بازار، اقداماتی هم در جهت کنترل نقدینگی کشور انجام دهد.

وی افزود: با کنترل نقدینگی، کاهش تورم در کشور دور از انتظار نخواهد بود. بازار سرمایه و بورس ظرفیت لازم را دارد تا منابع و سرمایه‌گذاری‌های جذب شده را به منظور توسعه تولید به سمت واحد‌های تولیدی هدایت کند.

نماینده مردم قزوین در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده واحد‌های تولیدی با مشکل تامین منابع مالی مواجه هستند ضروری است با جذب سرمایه‌ها به سوی بازار سرمایه نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز این واحد‌های تولیدی اقداماتی صورت گیرد و این مهم تنها با حمایت مجلس از بازار کارساز است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده