تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۱۷
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۱۲۱۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی ۱۸ سال از زمان تصویب قانون:

سمت سخنگویی سازمان بورس برای اولین بار از رئیس به مدیر دیگر تفویض شد

‌می‌متالز - سمت سخنگویی سازمان بورس برای اولین بار از زمان تصویب قانون در ۱۸ سال پیش از رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه به مسوول دیگری تفویض شد تا واکنش‌ها به شایعات و اخبار سریع باشد.

به گزارش می‌متالز، برای اولین بار از زمان تصویب قانون بازار اوراق بهادار در آذر ۸۴، سمت سخنگویی سازمان بورس از ریاست سازمان به فرد دیگری تفویض شد تا واکنش‌های بازارسرمایه به شایعات و اخبار (که در هفته‌های اخیر تشدید شده)، سریع باشد. رویدادی که از سال‌ها قبل به مسوولان نهاد ناظر بازار سرمایه پیشنهاد شده، اما تاکنون عملی نشده بود!

به این ترتیب سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: به منظور صیانت از بازار سرمایه در برابر آثار احتمالی ناشی از شایعات و خبر‌های مختلف منتشره در فضای مجازی و با هدف امکان موضع گیری به هنگام و فوری در مواجهه با آن و همچنین تشریح و اعلام اخبار و سیاست‌های کلان مرتبط با بازار سرمایه و موثر بر تصمیمات سرمایه گذاران مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای تفویض اختیارات قانونی خود، امیر مهدی صبائی مدیر نظارت بر بورس‌های این سازمان را با حفظ سمت به عنوان سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب کرد.

بر اساس این گزارش، طبق بند ۵ ماده دو قانون بازار اوراق بهادار، رئیس سازمان به عنوان دبیر شورا و سخنگوی سازمان نیز انجام وظیفه می‌کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده