به گزارش میمتالز، مصطفی بهشتی سرشت درباره برنامه سازمان برای مدیریت هزینه در نقلمکان به ساختمان جدید، اظهار کرد: جابهجایی و نقل و مکان به ساختمان جدید هزینه خواهد داشت و طبیعتاً بخشی از این هزینهها اجتنابناپذیر است.
معاون اجرایی سازمان بورس با بیان اینکه ناچار به نقلمکان و جابهجایی بودیم افزود: حتی اگر به ساختمان جدید نقلمکان کنیم بازهم در حوزههایی برای جا و مکان با محدودیت مواجه خواهیم بود.
وی گفت: هرچند این جابهجایی نسبت به وضعیت فعلی مطلوبتر خواهد بود و روی عملکرد سازمان تأثیر خواهد گذاشت، اما حتی اگر ۵ سال دیگر نیز خبری مبنی بر جابهجایی ساختمان سازمان منتشر شد اصحاب رسانه نباید متعجب شوند، سازمان همچنان مسئله دارد.
بهشتی سرشت با بیان اینکه برای صرفهجویی در هزینهها، صرفه و صلاح سازمان حتماً لحاظ خواهد شد، بیان کرد: بسیاری از سازمانها و مؤسسات که جابهجایی دارند برای طراحی ساختمان معمولاً قراردادهای میلیاردی منعقد میکنند.
معاون اجرایی سازمان بورس خاطرنشان کرد: معتقدیم سازمان باید شأن بازار سرمایه را حفظ کند و ساختمانی که دارد بهعنوان یک نماد باشد کما اینکه شرکت بورس به این نقطه رسیده و سازمان نیز باید به آن برسد همانطور که ساختمان بانک مرکزی نیز یک نماد محسوب میشود.
وی تصریح کرد: شأن سازمان، شأن بازار سرمایه و فعالان آن است، باید ساختمان فاخر و محیط اداری فاخر داشته باشد، اما قطعاً برای اینکه هزینهها اتلاف نشود تا جایی که ممکن است در حال طی کردن این مسیر هستیم تا دچار هزینه اضافی نشویم و هر میزانی که هزینه شده در صورت مالی سال آینده قید خواهد شد.
بهشتی سرشت اظهار کرد: هزینه جابهجایی در ساختمان جدید عمدتاً صرف مبلمان اداری خواهد شد و با در نظر گرفتن تورم مبلغی حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
معاون اجرایی سازمان بورس درباره زمان جابهجایی گفت: بخشی از معاونت اجرایی منتقلشده و بهتدریج و واحد به واحد در حال انتقال هستیم و امیدواریم تا پایان شهریورماه عملیات استقرار در ساختمان جدید به پایان برسد.
منبع: بورس نیوز