تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۶۷۵۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناسان از اقدامات و برنامه‏‏‏‏‏‌های خود در صورتی‌که سکاندار تالار شیشه‏‏‏‏‏‌ای بودند، می‌گویند

اگر رئیس بورس بودم؟

‌می‌متالز - اگر رئیس سازمان بورس بودید چه می‌کردید و چه نمی‌کردید؟ این پرسشی است که «دنیای‌اقتصاد» از چند کارشناس بازار سرمایه جویا شده است. موضوعی که شاید این روز‌ها به ذهن بسیاری از سهامداران نیز خطور کند و هر یک پاسخی متفاوت به آن بدهند. در این میان کارشناسان از باید‌ها و نباید‌های بسیاری سخن می‌گویند که خواندنی و البته درخور توجه سیاستگذار بورسی است.

به گزارش می‌متالز، اگر‌ها و ای کاش‌ها فقط مختص به نسل جوان یا آن‌هایی که قدرت و ابزار‌های سیاستگذاری را ندارند، نمی‌شود. کارشناسان و متخصصان کشورمان هم اگر‌ها و ای کاش‌های مختص به خود را دارند. آن‌ها نه‌تن‌ها در اظهارنظرهایشان درباره حوزه‌های تخصصی شان صحبت می‌کنند، بلکه گاهی خودشان را جای سکانداران اصلی آن حوزه‌ها می‌گذارند و از کار‌هایی که باید انجام می‌شده و نشده است یا کار‌هایی که نباید انجام می‌شده، اما انجام‌شده است، می‌گویند.

این اگر‌ها و ای کاش‌ها فقط هم شامل یک حوزه از حوزه‌های سیاستگذاری در کشور نمی‌شود. در همه حوزه‌ها اگر‌ها و ای کاش‌هایی وجود دارد. چه می‌کردم و چه نمی‌کردم در همه جلسات و دورهمی‌های فعالان حوزه‌های مختلف گاهی شنیده می‌شود، که اگر بر فرض خیال، سکان دار آن حوزه‌ای که تخصصش را دارند می‌شدند، از کدام مسیر می‌رفتند و از کدام مسیر‌ها نمی‌رفتند. حالا کارشناسان اقتصادی و بازار سرمایه در گفتگو با روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به این سوال جواب داده اند که اگر رئیس سازمان بورس بودند، چه می‌کردند. از جای خالی برخی اقدامات در سازمان بورس گفته اند و از لزوم انجام بعضی تصمیمات اثرگذار در بهبود شرایط بورس و بازگشت اعتماد مردم به این بازار گفته اند. محور اصلی صحبت‌های آن‌ها هم برای این اگر حمایت از منافع سهامداران، ایجاد جذابیت برای بازار و شفافیت و دوری از رانت و رابطه گرایی است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده