تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۲۰۳۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ریزش بازار سرمایه زیر فشار خودرویی ها

می متالز - بازار سرمایه که در دقایق ابتدایی معاملات امروز با رشد شاخص کل همراه شده بود، تا انتهای معاملات به سیر نزولی برگشت و معاملات را با رنگ قرمز به پایان رساند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، در حالیکه امروز در دقایق ابتدایی معاملات شاهد روند صعودی در بازار سرمایه بودیم، اما این روند ماندگار نبود. در ادامه بازار قرمز رنگ شد و تا انتهای معاملات به روند نزولی خود ادامه داد.

کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که خبر تغییرات در دامنه نوسان از طرف رئیس سازمان بورس، علل اصلی رفتار‌های امروز سهامداران است که این فضای ایجاد شده بازار امروز را رقم زد. وجود صف فروش سهام‌های گروه خودرو دلیل دیگر ریزش امروز بازار سرمایه بود.

امروز، نماگر اصلی بورس ۸ هزار و ۴۲۴ واحد افت کرد و به یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۵۱ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن، در انتهای معاملات، ۶ هزار و ۱۵۱ واحد کاهش داشت و رقم ۳۹۷ هزار و ۹۰۰ واحد را نشان داد.

شاخص فلزات اساسی نیز امروز با روند بازار همسو بود و کاهش یافت تا این شاخص دوباره از کانال یک میلیون واحد خارج شود. در نهایت با افت ۱۰ هزار و ۵۴۴ واحدی به رقم ۹۹۹ هزار و ۵۴۰ واحد رسید. امروز اکثر نماد‌های فولادی منفی بودند و فقط ۳ نماد «فباهنر»، «فپنتا» و «فملی» با سبز رنگ بودند.

امروز اکثر نماد‌های گروه گانی غیرفلزی با افت قیمت همراه بودند و نماد «کگاز» با رشد نزدیک به ۴ درصدی تنها نماد سبز رنگ در بین نماد‌های این گروه بود. امروز اکثر نماد‌های گروه محصولات شیمیایی قرمز رنگ بودند. اکثر نماد‌های گروه خودرو و ساخت قطعات کاهش قیمت داشتند و نماد «خلنت» با افت نزدیک به ۵ درصدی بیشترین ریزش را داشت. در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری اکثر نماد‌ها روند منفی داشتند.

امروز نماد «درازک» بیشترین رشد و نماد «غمهرا» بیشترین ریزش را داشتند. نماد «کگل» امروز هم بیشترین تاثیر در روند نزولی شاخص کل را داشت.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده