تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۲۰۲۲۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۹ هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۹هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز،در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۷ میلیارد و ۸۸۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۴۵۷ میلیارد تومان در بیش از ۷۱۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۹ هزار و ۶۶ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۵۴ هزار و ۲۵۱ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تایمن و معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل شرکت‌های مخابرات ایران، ایران خودرو و بانک پارسیان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.


شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۳۶۳ واحد، کل (هم‌وزن) ۵۴۵ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۵۵ واحد، آزاد شناور ۶۸۵۵ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۴۹۱۸ و ۲۴۲۶۸ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۵۸۸ میلیون ورقه به‌ارزش ۴۴ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان در ۴۴۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۹۸ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۴۷۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های بیمه تجارت نو، مدیریت انرژی تابان انرژی هور و اعتباری ملل بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده