تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۳۶۲
کد خبر: ۲۰۲۲۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد تقاضا در بورس / صعود سهم‌های کامودیتی محور + اینفو

‌می‌متالز - در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز چهارشنبه ۸۸ درصد افزایش یافت و به رقم ۲۷۷ میلیارد تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد ۲۲ هزار و ۵۵۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۴۳۲ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز هزار و ۴۵۳ واحد بالا آمد و در سطح ۴۳۳ هزار و ۲۷۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس ۱۱۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۱۹۸ واحد رسید.

رشد تقاضا در بورس / صعود سهم‌های کامودیتی محور + اینفو


سهم‌های تاثیرگذار

«فارس»، «کچاد»، «فولاد» و «فملی» نماد‌های بزرگ و شاخص ساز بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس برکت صدرنشین است و اپال و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز کزغال، بپیوند و شاروم پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

گروه سبز بازار

در روزی که بیش از ۱۰۰ نماد بازار افزایش قیمت داشتند نماد‌های گروه «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» بازار سهام مانند شستا، وغدیر، وصندوق و وبانک با رشد قیمت مواجه بودند. علاوه بر این اغلب نماد‌های کامودیتی محور مانند فملی، فارس، شپنا، شتران، ونفت، شبندر، شپاس، شفن، تاپیکو، کچاد، وتوکا، فاسمین، فولاد، جم، پارس، اپال، کنور، فخوز، آریا، پترول، نوری، ومعادن و کنور رشد قیمت داشتند.
ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۲۲ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهار‌شنبه ۷.۵ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز ۵۲ درصد افزایش یافت و به رقم ۵ هزار و ۶۵۳ میلیارد تومان رسید.

رشد ارزش صف‌های خرید


در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز چهارشنبه ۸۸ درصد افزایش یافت و به رقم ۲۷۷ میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز ۵ درصد کاهش یافت و ۳ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان شد.

منبع: اقتصاد نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده