تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۶۴۱
کد خبر: ۲۰۲۳۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محمد رضوانی فر خبر داد؛

افزایش سرمایه «شستا» از محل تجدید ارزیابی

‌می‌متالز - مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد «شستا» روز سه شنبه ۲۶ اسفند ماه با حضور ۸۹ درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع فوق العاده شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با موضوع افزایش سرمایه از مبلغ ۸۰۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان از محل اندوخته سرمایه‌ای برگزار شد. این مجمع با حضور ۸۹ درصد سهامداران شروع شد.
رضوانی‌فر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی از عرصه‌های اولیه ۷ زیر مجموعه خود از جمله مجموعه لطیف، سیمان آب یک خبر داد.

رضوانی فر درمورد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها گفت: تا دو ماه دیگر گزارشات نهایی می‌شود.

وی افزود: شستا دارای کسب بالاترین بازدهی در بین صنایع است.

رضوانی فر بیان کرد: سهام شستا ۸۶ درصد متعلق به تامین اجتماعی است و ۱۱ درصد نیز متعلق به سهامداران است.

وی اعلام کرد: ۱۸۶ شرکت مجموعه در ۸ حوزه فعالیت می‌کنند و از این تعداد ۷۲ شرکت بورسی است که برابر با ۴۳ درصد است.

رضوانی فر ادامه داد: در مهرماه سود خالص شرکت اصلی ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده که این سود در پایان بهار به ۲ برابر خواهد رسید.

وی گفت: در کاهش شرکت‌های زیان ده این تعداد را از ۴۴ شرکت به ۸ شرکت رسانده ایم که این تعداد نیز در ۱۴۰۰ به صفر خواهد رسید.

مدیرعامل شستا افزود: بیشتر از ۸۶ درصد گزارش‌های شستا در سازمان حسابرسی مقبول است که فاصله زیادی با سایر شرکت‌ها دارد.

رضوانی فر بیان کرد: فروش تجمعی شرکت‌های مدیریتی شستا از ۷۰ هزار به ۱۱۰ هزار و سود خالص این شرکت‌ها از ۲۶ هزار به ۴۶ هزار میلیارد تومان رسیده که رشد ۱۱۰ درصدی سود خالص را نشان می‌دهد.

وی اعلام کرد: افزایش سرمایه ۷۷.۵ درصدی مورد نظر این مجمع ابتدا از افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه‌های خود یعنی صبا تامین و صدر تامین از سال ۹۸ آغاز شده است.

در یکم بهمن ۹۹ تائید گزارش بازرس و حسابرس برای این افزایش سرمایه گرفته شد و پس از ۱۸ روز مجوز از سازمان بورس نیز اخذ شد.

در آینده نیز همان مسیر گذشته طی خواهد شد و با افزایش سرمایه زیرمجموعه‌ها به شرکت‌های مدیریتی و اصلی خواهیم رسید و بعد به شستا خواهیم رسید.

پروژه فناوران به ارزش یک و ۲ میلیارد یورو آغاز شده است و در بارز ۵ طرح توسعه داریم.۱۳۰ هزار تن در سال جاری تولید لاستیک داشته ایم.

افزایش سرمایه ۷۷.۵ درصدی صرف اتمام پروژه‌ها خواهد شد.

افزایش سرمایه تاپیکو به دلیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس و لزوم اصلاح ساختار مالی این مجموعه فعلا به تعویق افتاده است.

عدم عرضه ستاره خلیج فارس به این دلیل است که جلسه پذیرش برگزار شد و بخش عمده‌ای از شروط در حال تامین نظر بورس است.

کار عرضه اولیه ۴ مجموعه نهایی شده است که لطیف، سیمان آبیک، سرمایه گذاری، آنتی بیوتیک سازی، رایتل و ... نهایی شده و یا در حال پیگیری است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده