تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۳
بازدید: ۵۳۳
کد خبر: ۲۰۱۸۶۳
اوسطی در نشست نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس در استان کردستان:

۳۵ درصد از راه‌های روستایی استان تخریب شده است

‌می‌متالز - نماینده مردم قروه در مجلس با اشاره به تخریب ۳۵ درصد از راه‌های روستایی استان کردستان، گفت: با کسری مخازن آب مواجه هستیم که اگر به داد آن نرسیم، دشت قروه و دهگلان به کویر تبدیل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس گفت: بودجه استان کردستان رشد جهشی خوبی در سال ۱۴۰۰ داشته است که جای تشکر از نمایندگان دارد. در حوزه قروه و دهگلان مشکلات زیادی وجود دارد که بیان آن در این زمان کوتاه ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه قروه و دهگلان در زمینه کشاورزی ۲۸۰ هزار هکتار زمین دیم، ۵۰ هزار هکتار زمین آبی و ۳ هزار حلقه چاه آب دارند، اما اتکای ما به منابع زیرزمینی آب است، ادامه داد: با کسری مخازن آب و آبخوان مواجه هستیم، اگر به داد آن نرسیم دشت قروه و دهگلان به کویر تبدیل می‌شود.

اوسطی با تاکید بر اینکه با افزایش ارتفاع سد سورال سطح زیر کشت آبی افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: در حوزه معدن، قروه و دهگلان ۱.۳ تولیدات معدنی استان را دارد، اما به دلیل عدم بازگشت حقوق‌های دولتی و انجام مسئولیت اجتماعی معدن داران، مردم از این پتانسیل بهره مندی ندارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسیر‌های منتهی به معادن با تانک و نفربر هم قابل تردد نیستند، ادامه داد: فاز ۲ لاستیک سازی بارز آماده بوده و شستا باید سرمایه گذاری کند. همچنین تامین منابع احداث کارخانه لاستیک رازی نیز با مشکل مواجه است.

اوسطی گفت: در ۱۲۸ روستای قروه و دهگلان مدت ۱۰ ساله بازنگری، طرح هادی به تمام رسیده است و در زمینه راه‌های روستایی مشکل داریم، ۳۵ درصد از راه‌های روستایی تخریب شده اند.

وی با تاکید بر اینکه از نظر بیکاری جزو استان‌های آخر کشور هستیم و برنامه ریزی فعلی پاسخگوی نیاز‌های استان نیست، عنوان کرد: نیاز داریم در استان ۱۶۵ کلاس دانش آموزی احداث شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی کشاورزان قروه و دهگلان در حال از بین رفتن است که پیشنهاد صادرات آن در قبال واردات موز ارائه شده است، خاطرنشان کرد: ۴۱۷ چاه آب شهرستان قروه و دهگلان فاقد برق می‌باشد و وزارت نیرو به تعهدات خود عمل نکرده است.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده