تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۴۵۵
کد خبر: ۲۱۱۴۳۱
حسین پور؛

عملکرد ضعیف وزارت راه در احداث جاده‌های ترانزیتی/ پایانه‌های مرزی متولی واحدی ندارند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه احداث جاده‌های ترانزیتی بسیار ضعیف است، گفت: توسعه جاده‌های ترانزیتی کشور به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم صادرات محصولات داخلی در جهش تولید باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش می‌متالز، کمال حسین پور با اشاره به وضعیت پایانه‌های مرزی غرب کشور، گفـت: پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر دارای تردد روزانه بیش از ۱۵۰ کامیون ترانزیتی به عراق بود، اما تردد مسافران به دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت محدود و تنها در شرایط ضروری انجام می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مدیریت ضعیف پایانه‌های مرزی افزود: هنوز مشخص نیست که کدام مجموعه اعم از گمرگ و .. مسئولیت پایانه‌های مرزی را بر عهده دارند، لذا باید با یک پارچه‌سازی متولی تمامی پایانه‌های مرزی تلاش کنیم این مجموعه‌ها با سیاست واحد اداره شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، به وضعیت بازارچه معاملات مرزی "کیله" اشاره و خاطرنشان کرد: این منطقه در حالی سال گذشته به عنوان مرز رسمی از جانب ایران معرفی شد که هنوز پایانه آن احداث نشده است.

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: عملیات ساخت پایانه کیله به زودی آغاز می‌شود تا هر چه سریع‌تر و پس از رایزنی با طرف عراقی، کیله به مرز رسمی تبدیل شده و مسیر ترازیتی جهت صادات محصولات داخلی و همچنین عبور و مرور مسافران ایجاد شود.

حسین پور با اشاره به راه‌های ترانزیتی استان آذربایجان غربی، عنوان کرد: جاده پیرانشهر – نقده به طول ۴۵ کیلومتر یکی از جاده‌های ترانزیتی غرب کشور است، اما متاسفانه پیمانکار این پروژه طی ۶ سال حتی یک متر از این جاده را هم آسفالت نکرده است. جاده مذکور ۳۰ سال پیش ساخته شده و تردد و بار صادراتی آن روزانه بیش از ۵۰۰ کامیون و تریلی است از این رو کار ساخت جاده را به پیمانکار دیگری دادیم و امیدواریم تا شهریور ماه سال جاری ۱۵ کیلومتر آن آماده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه احداث جاده‌های ترانزیتی بسیار ضعیف است، گفت: جاده کیله به سردشت نیز یکی از جاده‌های ترانزیتی بسیار خطرناک بوده که متاسفانه هیچ هزینه‌ای برای بهبود آن نشده است. ضمن اینکه توسعه جاده‌های ترانزیتی کشور به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم صادرات محصولات داخلی در زمینه جهش تولید باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده