تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۰۲۳۶۶
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت تامین آب استان اصفهان:

با انتقال آب خلیج فارس، گامی در جهت پایداری توسعه برداشته خواهد شد

می متالز - مدیرعامل شرکت تامین آب استان اصفهان در آیین انتقال اب خلیج فارس به استان اصفهان گفت: بار سنگینی از کشور به دوش استان اصفهان است و ۶۸درصد فولاد در این استان تولید میشود؛ امید می رود در مدت ۵ سال انتقال آب به دست مرکزی ایران و استان اصفهان انجام شود تا گامی در جهت پایداری توسعه برداریم.

به گزارش می‌متالز، محمود حسینی ضمن قدردانی از وزارت نیرو بابت تخصیص آب دریا به استان اصفهان و حمایت‌های ویژه استانداری از این طرح و همت مقامات وزارت صمت برای تامین آب صنایع از طریق شیرین سازی آب دریا و انتقال آن به مناطق جنوب شرق و فلات مرکزی کشور در ادامه افزود: کنسرسیومی از صنایع استان اصفهان و دیگر سرمایه گذاران از ۲سال قبل به نام شرکت تامین آب اصفهان تشکیل شده و با مطالعات مورد نظر مسیر و بهینه از خلیج فارس به اصفهان را به ۹۱۰ کیلومتر را انتخاب کردند و خوشبختانه با حمایت سهامداران این شرکت، اکنون طرح آماده افتتاح است تا تامین آب پایدار برای صنایع استان اصفهان تامین شده و به توسعه صنایع این استان بینجامد.

حسینی افزود: بار سنگینی از کشور بر دوش این استان است. ۶۸ درصد فولاد کشور ۲۶ درصد فرآورده‌های نفتی و ۸ درصد تولید برق در اصفهان تامین می‌شود انتظار می‌رود و رئیس جمهور امکان استفاده از صندوق توسعه ملی را برای ما فراهم کنید تا این طرح عظیم در زمان مقرر به انجام برسد.

مدیرعامل شرکت تامین آب استان اصفهان در پایان گفت: امیدواریم با مشارکت شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس و شخص مهندسی یاری و همکاران ایشان و استفاده از زیرساخت‌هایی که در ۷سال گذشته انجام شده بتوانیم در مدت ۵ سال آب را به دشت مرکزی ایران و استان اصفهان برسانیم و گامی در جهت پایداری توسعه داشته باشیم و با اجرای طرح‌های دیگر از منابع داخلی درون سرزمینی در جهت پایداری زاینده‌رود استفاده کنیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده