تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۵۹۸
کد خبر: ۲۰۲۹۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بزرگترین معادن مس جهان در سال ۲۰۲۰

‌می‌متالز - اسکوندیدا یک معدن مس است که در صحرای اتاکاما در سیلی شمالی واقع شده و از نظر تولید بزرگترین معدن مس جهان است.

به گزارش می‌متالز، بزرگ­ترین معادن مس جهان در سال ۲۰۲۰ به شرح زیر است

  • اسکوندیدا- شیلی، ۱.۱۵۶ هزارتن

اسکوندیدا یک معدن مس است که در صحرای اتاکاما در سیلی شمالی واقع شده و از نظر تولید بزرگ­ترین معدن مس جهان است. این معدن از سال ۱۹۹۰ افتتاح شده و یکی از عمیق­ترین معادن روباز در جهان است. اسکوندیدا اکثرا تحت مالکیت BHP (۵۷.۵ درصد)، ریوتینتو (۳۰ درصد) و ژاپن (۱۲.۵ درصد) است. این معدن حدود ۶ درصد از تولید جهانی مس را تشکیل می‌دهد.

  • کلاهواسی- شیلی، ۶۲۹ هزارتن

کلاهواسی، دومین عملیات بزرگ مس در شیلی و سراسر جهان است، که به طور مشترک در اختیار انگلیو امریکن (۴۴ درصد)، گلنکو (۴۴ درصد) و میتسوی (۱۲ درصد) است. این معدن در ارتفاع زیاد بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است. بیشتر کنسانتره تولید شده در کلاهواسی برای تصفیه بیشتر به کارخانه‌های ذوب در چین فروخته می‌شود.

  •  مورنسی- ایالات متحده آمریکا، ۴۴۵ هزار تن

مورنسی در ایالت آریزونا در ایالات متحده واقع شده است که بزرگترین معدن مس در آمریکای شمالی است.

  • ال تنینت- شیلی، ۴۴۳ هزار تن

ال تنینت در حال حاضر بزرگ­ترین معدن زیرزمینی مس جهان و یکی از بزرگ­ترین معادن مس از نظر میزان ذخیره است. این کوه در حدود ۲۳۰۰ متر بالاتر از سطح دریا در آند در مرکز شیلی واقع شده است. معدن کار دولتی شیلی کودلکو که مالک و اداره کننده ال تنینت است، قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تولید این معدن را به بیش از ۵۰۰۰۰۰ تن در سال برساند.

  • بویناویستا- مکزیک، ۴۳۲ هزار تن

یکی از بزرگ­ترین معادن مس جهان از نظر ذخیره بویناویستا است که به کانانه نیز شناخته می‌شود. تقریبا در ۳۵ کیلومتری جنوب مرز امریکا و مکزیک در ایالت سونورا واقع شده است. این معدن یکی از قدیمی­ترین معادن روباز در آمریکای شمالی است.

  • چوکویی کاماتا- شیلی، ۴۰۱ هزار تن

چوکویی کاماتا، یکی از بزرگ­ترین معادن روباز مس با ۱.۶۵۰ کیلومتر عمق در شمال سانتیاگو در شیلی واقع شده است.

  •  KGHM Mining Hub - شیلی، ۳۹۳ هزار تن

KGHM Mining Hub از معادن اولیه مس واقع در لهستان است که علاوه بر مس، منبع مهمی از نقره، طلا و فلزات دیگر است.

  • آنتامینا- پرو، ۳۷۸ هزار تن

معدن روباز آنتامینا در رشته کوه آند، در حدود ۲۷۰ کیلومتری شمال لیما در پرو واقع شده است. این معدن به طور مشترک در اختیار BHP (۳۳.۷۵ درصد)، گلنکور (۳۳.۷۵ درصد)، Teck Resources (۲۲.۵ درصد) و میتسوبیشی (۱۰ درصد) است. علاوه بر مس آنتامینا منبع نقره، بیسموت، مولیبدن و سرب هم است.

  • سررو ورده- پرو، ۳۷۲ هزار تن

معدن سررو ورده یک مجتمع معدن روباز مس و مولیبدن است که در حدود ۲۰ مایلی جنوب غربی آرکیپا در پرو واقع شده است.

  • گراسبرگ- اندونزی، ۳۶۷ هزار تن

شرکت فری پورت- مک موران بزرگترین ذخایر مس و طلا در منطقه معدنی گراسبرگ در پاپوآ اندنزی را استخراج می‌کند. این شرکت علاوه بر مس، طلا و نقره نیز استخراج می‌کند.

منبع: پایگاه آموزشی، اطلاع رسانی و خبری طلا

عناوین برگزیده