تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۰۳۰۷۵
حمل‌و‌نقل ریلی در هفته‌ای که گذشت

برگزاری نخستین دوره هنرستان راه‌آهن از شهریور ١۴٠٠/ اتصال راه‌آهن به متروی تهران برای نخستین بار در کشور/ افزایش سهم ریل در بنادر مطابق با برنامه ششم توسعه

‌می‌متالز - اهم اخبار در حوزه حمل و نقل ریلی را می‌توان برگزاری نخستین دوره هنرستان راه‌آهن از شهریور ١۴٠٠ در کشور دانست.

به گرارش می‌متالز، اهم اخباری که در هفته آخر اسفند در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

برگزاری نخستین دوره هنرستان راه‌آهن از شهریور ١۴٠٠

مدیرعامل راه آهن گفت: قصد داریم با ایجاد مدرسه و هنرستان راه آهن، نیروی متخصص برای آینده راه آهن تربیت کنیم.

افزایش سهم ریل در بنادر مطابق با برنامه ششم توسعه

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: چرخه تولید و تجارت در بنادر بازرگانی کشور، علی رغم تحریم‌ها و شیوع گسترده کرونا، متوقف نشده است.

برگزاری مجازی یازدهمین نشست کارگروه آموزشی و فرهنگی کمیسیون ایمنی راه‌ها

یازدهمین نشست کارگروه آموزشی و فرهنگ ایمنی راه‌ها با حضور اعضای کمیسیون و اعضای دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌های استان‌ها به‌طور مجازی برگزار و طی آن نسبت به برنامه‌ریزی اقدامات سال ۱۴۰۰ اقدام شد.

آغاز ۲۰ پروژه ریلی و آزادراهی تا قبل از پایان دولت دوازدهم

وزیر راه و شهرسازی در مراسم تکریم از مدیران بازنشسته وزارت راه و شهرسازی از آغاز ۲۰ پروژه ریلی و آزادراهی تا قبل از اتمام دولت خبر داد.

کسب رتبه هفتم شرکت ساخت وتوسعه در دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات گفت: شرکت ساخت وتوسعه در ششمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی با پیاده سازی یکپارچگی خدمات، بهبودکیفیت خدمات و کاهش مراجعات حضوری با الکترونیکی کردن خدمات در بین ۱۵۴ دستگاه اجرایی موفق به کسب رتبه هفتم شد.

امسال ستاد نوروزی تشکیل نخواهد شد

وزیر راه و شهرسازی از آمادگی وزارت راه و شهرسازی جهت ارایه خدمات در ایام نوروز خبر داد و از مردم نیز درخواست کرد که طی نوروز از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

راه‌آهن کلیدی‌ترین پروژه راهبردی در سند توسعه زیرساخت‌های حملی‌ونقل جنوب شرق کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه راه‌آهن کلیدی‌ترین پروژه راهبردی در سند توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در جنوب شرق کشور به شمار می‌آید که این برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار بوده و جنبه راهبردی دارد.

حضور وزیر راه و شهرسازی در استان سیستان و بلوچستان جهت بازدید از پروژه‌های عمرانی ریلی، جاده‌ای و فرودگاهی

وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید و افتتاح چندین پروژه عمرانی، ریلی، جاده‌ای و فرودگاهی وارد استان سیستان و بلوچستان شد و در فرودگاه زاهدان مورد استقبال رسمی از سوی مقامات و مسوولان این استان قرار گرفت.

تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان سرعت می‌گیرد

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به استان سیستان و بلوچستان در خصوص محور ترانزیتی چابهار-میلک در مرز افغانستان، از سرعت دادن به تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان خبر داد.

بازدید از پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان و ایستگاه راه‌آهن خاش

وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان و ایستگاه راه‌آهن خاش، طی آیینی دستور آغاز عملیات اجرایی ۴۱ کیلومتر از پروژه‌های باند دوم بزرگراه چابهار - ایرانشهر - خاش- زاهدان را صادر کرد.

اتصال راه‌آهن به متروی تهران برای نخستین بار در کشور

با حضور وزیر راه و شهرسازی مراسم یازدهمین و دوازدهمین مرحله بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی برگزار شد و طی آئینی، ایستگاه راه‌آهن تهران به مترو از طریق گالری زیر سطح برای نخستین بار در کشور متصل و به بهره‌برداری رسید.

۷۸۸ دستگاه واگن به جمع ناوگان کشور در سال ۹۹ افزوده شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال ۹۹ هدفگذاری جهت تولید ۲ هزار واگن انجام شده بود، گفت: به‌رغم همه مشکلات، توانستیم ۷۸۸ واگن را به جمع ناوگان ریلی کشور تولید و اضافه کنیم.

استعلام کرونا از سایت وزارت بهداشت طی ۳ مرحله در راه‌آهن

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از انجام تست و استعلام کرونا طی سه مرحله از مسافران خبر داد و اظهار کرد که دفاتر معتبری یا سایت‌ها از فروش بلیت به افراد مبتلا به کرونا خودداری می‌کنند.

رشد ۴۰ درصدی خطوط ریلی در دولت تدبیر و امید

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تا پیش از این دولت، ۱۰ هزار کیلومتر خط آهن در کشور داشتیم، اما امروز این رقم به ۱۴ هزار کیلومتر رسیده است و این نشان از رشد ۴۰ درصدی دارد.

تقدیر از وزارت راه و شهرسازی به جهت همکاری میان‌بخشی در حوزه ریلی

شهردار تهران ضمن قدردانی از وزارت راه و شهرسازی به جهت همکاری میان بخشی جهت خدمات رسانی بهتر در حوزه ریلی اظهار کرد: اکنون دو پروژه اتصال راه‌آهن ریلی شهری به هشتگرد و پرند در دستور کار قرار دارد.

راه اندازی واگن حمل خودرو در مسیر رشت - مشهد از اول فروردین ۱۴۰۰

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: در راستای ارائه خدمات بیشتر و رفاه حال شهروندان برای متقاضیان سفر با قطار، از اول فروردین سال ۱۴۰۰ واگن حمل خودرو در مسیر رشت - مشهد و بالعکس به صورت یک روز در میان راه‌اندازی می‌شود.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده