تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۲۰۳۶۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیشنهاد ۴۵۰ هزار تومانی حق مسکن به دولت رفت

‌می‌متالز - وزیر کار درخواست افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از مبلغ ماهانه ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ را به هیات دولت ارائه کرد.

به گزارش می‌متالز، شورای عالی کار در دویست و نود و هفتمین نشست خود در اسفند سال ۱۳۹۹ با تصویب افزایش کمک هزینه مسکن کارگران، مبلغ آن را از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان افزایش داد.

بر همین اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن موافقت با مصوبه شورای عالی کار، متن پیشنهادی مربوط را برای اجرا از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ با قید فوریت به هیات دولت ارائه کرده است.

ارسال پیشنهاد افزایش حق مسکن به هیات دولت، به دنبال تصویب افزایش ۳۹ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۰ در شورای عالی کار صورت گرفته است.

مطابق ماده ۲ اصلاحی قانون طبقه بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری، حق مسکن برای کارگران مشمول قانون کار، سالیانه توسط شورای عالی کار، تعیین می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

پیش از این وزیر کار درباره مصوبه حق مسکن گفته بود” بخش مربوط به کمک هزینه مسکن به تنهایی قابلیت اجرا ندارد و منوط به تایید هیات وزیران است که با قید فوریت تقدیم دولت شده و با تصویب آن افزایش حق مسکن اعمال خواهد شد. ”

به گزارش ایسنا، حق مسکن تنها آیتم دستمزد کارگران است که برای عملیاتی شدن باید از تصویب هیات وزیران بگذرد.

در حال حاضر پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت در دست بررسی است و در صورت تصویب، افزایش حق مسکن کارگران از اول فروردین ماه ۱۴۰۰ در فیش حقوقی کارگران مشمول قانون کار لحاظ خواهد شد.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده