تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۰۵۸۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مزایای مدیریت هوشمند اسناد در صنعت بیمه

‌می‌متالز - فاز نخست سامانه ساماش برای جبران خسارت درمان در نظر گرفته شده و در فاز‌های بعدی جهت خسارت اتومبیل و... راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مهدیه نعیم‌حسنی رئیس مرکز فاوای شرکت بیمه دانا ضمن بیان این مطلب، در تشریح جزئیات حذف گردش اسناد فیزیکی و چگونگی راه‌اندازی سامانه هوشمند مدیریت اسناد شعب این شرکت «ساماش» اظهار کرد: سال‌هاست که اسناد فیزیکی (کاغذی) در فرآیند‌های بیمه‌ای نقشی مهم را ایفا می‌کنند که همین اهمیت باعث شده تا امکان حذف فیزیک این اسناد به‌راحتی امکان‌پذیر نباشد.

وی افزود: با توجه به اینکه تلاش‌هایی برای حذف فیزیکی برخی از اسناد شروع شده، ولی نباید از مدیریت و گردش اسناد مذکور غافل شد، ضمن اینکه حتی در صورت حذف فیزیک این اسناد، اطلاعات و محتوی آن‌ها همچنان برای فرآیند‌های بیمه ضروری بوده و نیاز به مدیریت و گردش به‌صورت الکترونیک خواهند داشت.

نعیم‌حسنی اظهارکرد: از معایب نگهداری سنتی اسناد فیزیکی می‌توان به از بین رفتن اسناد فیزیکی با گذشت زمان، عدم‌دسترسی سریع و لحظه‌ای به اسناد، سختی ایجاد امنیت، عدم‌امکان اشتراک‌گذاری اسناد و امکان انتقال آلودگی از طریق لمس اسناد اشاره کرد.

رئیس مرکز فاوای بیمه دانا افزود: در راستای حذف گردش اسناد فیزیکی و نگهداری نسخه الکترونیک اسناد، مصمم شدیم تا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و با هدف الکترونیکی‌کردن فرآیند گردش اسناد، آرشیو الکترونیک مستندات و شناسایی و دسته‌بندی هوشمند اسناد، سامانه‌ای جهت مدیریت هوشمند اسناد در صنعت بیمه راه‌اندازی کنیم که پروژه ساماش از اوایل سال ۹۹ کلید خورد و در پایان سال در شعبه یک مرکزی پایلوت شد. نعیم‌حسنی یادآور شد: فاز نخست سامانه ساماش برای خسارت درمان در نظر گرفته شده و در فاز‌های بعدی جهت خسارت اتومبیل و... راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده