تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۰۶۱۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعال سازی سرمایه‌های راکد معدنی برای تحقق شعار سال

‌می‌متالز - استاندار یزد با اشاره به ضرورت مانع زدایی و رونق سرمایه‌های راکد معدنی گفت: این فعال سازی باید با رعایت الزامات محیطی و منابع آبی انجام شود.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی طالبی استانداریزد در جلسه هیات حل اختلاف ماده ۲۴ مکرر قانون معادن ضمن قدردانی از تعامل و همراهی دستگاه‌های مختلف استان در حل و فصل موضوعاتی که در دستورکار این کمیسیون قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به نام گذاری امسال به عنوان سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها" از سوی رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر ایجاد هماهنگی، پشتیبانی از تولید و تولیدکنندگان و مانع زدایی از مسیر آن ها، ضروری است جلسات این کمیسیون جهت پیگیری موضوعات مرتبط با بخش تولید در حوزه معادن، به صورت مستمر برگزار شود.

او ادامه داد: در این راستا دستگاه‌های مختلف استان باید با نصب العین قرار دادن رهنمود‌های رهبرمعظم انقلاب و سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در حوزه مانع زدایی، نگاه ویژه‌ای را به موضوع فعال شدن بخش معدن داشته باشند.

استانداریزد خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات ماده ۲۴ مکرر قانون معادن و بررسی و پیگیری مواردی که طبق قانون معادن باید در این جلسات مطرح و مورد تصمیم گیری قرار گیرند، موجب تعیین تکلیف دستگاه‌های مختلف، بهره برداران و تولید کنندگان، با کمترین معطلی می‌شود.

طالبی در ادامه به توجه ویژه استان به موضوعات مربوط به معادن و به خصوص بهره برداری از آن‌ها و نیز تصمیم‌گیری بر مبنای کار کارشناسی شده و رعایت الزامات محیط زیستی، مباحث مربوط به میراث فرهنگی و حفظ منابع آبی در این زمینه، اشاره و تصریح کرد: در این راستا و در همین نشست با بررسی اقدامات کارشناسی شده، بهره برداری از معدنی، که ممکن بود تهدید‌هایی را برای میراث فرهنگی آن منطقه ایجاد کند، منتفی شد.

اودر پایان اظهارداشت: امیدواریم با اتکا به این نگاه کارشناسی به حوزه معادن و توجه جدی به شعار سال، شاهد فعالیت هرچه بهتر و بیشتر کمیسیون معادن و فعال سازی سرمایه‌های راکد در حوزه معادن، با لحاظ شرایط زیست محیطی، منابع آبی و مباحث مربوط به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده