تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۲۰۲۰۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در نشست مشترک مسوولان بافق با صندوق بازنشستگی فولاد کشور تاکید شد؛

۲ درصد سهم عمران و آبادانی معادن باید پرداخت شود

‌می‌متالز - نشست مشترک مسوولان کشور، استانی و محلی در رابطه با مسائل و مشکلات شرکت سنگ آهن مرکزی با حضور استانداریزد، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور، فرماندار و امام جمعه شهرستان، مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی و اعضای شورای شهر بافق در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، فرماندار شهرستان بافق در این نشست گفت: معادن بافق با فرهنگ و مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مردم گره خورده است.

سید مهدی طلائی مقدم فرماندار بافق، افتتاح گندله ۵ میلیون تنی سه چاهون را با همراهی مسوولین از صندوق بازنشستگی فولاد تا مردم شهرستان بافق عنوان کرد و گفت: قطعا تداوم این همراهی و همکاری‌ها باعث افتتاح طرح‌های دیگر در شهرستان بافق خواهد شد.

وی با تاکید بر همراهی مردم و مسوولان در سال ۹۳ عنوان کرد: همه‌ی ما کنار هم هستیم نه در مقابل هم و نتیجه این وحدت و هم صدایی را در آینده‌ای نچندان دور خواهیم دید.

فرماندار بافق خطاب به مدیر عامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور گفت: از شما درخواست داریم قبل از عرضه در فرابورس نظرات شهرستان دیده شود قطعا این اصلاح شدن به نفع همه خواهد بود.

طلائی مقدم افزود: نگرانی که در بحث امیدنامه وجود دارد و همچنین لحاظ نشدن برخی موارد مانند ۲ درصد عمران و آبادانی و نامه ۱۶ بندی وزیر و ادامه و تداوم سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت سنگ آهن مرکزی از دیگر درخواست‌های شهرستان می‌باشد.

صباغیان نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به رصد اخبار شرکت توسط مردم گفت: این یک مورد طبیعی است که مردم نگران باشند که یکباره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران وارد بورس می‌شود، دچار ضرر زیان نشود.

صباغیان با اشاره به اینکه آنومالی‌های اطراف متعلق به شرکت سنگ آهن مرکزی هستند، تاکید داشت: تا زمانی که چرخ شرکت بچرخد باید خوراک آن تامین شود.

هر اقدامی خلاف منافع مردم بافق باشد، خیانت است

استاندار یزد نیز در این نشست تغیر و تحولاتی که در مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی بافق رخ داده است را مرحون تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر تمام مسوولان شهرستان بافق عنوان کرد.

محمدعلی طالبی با اشاره به اعلام آمادگی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد به گنجاندن تمام موارد امکان پذیر در امید نامه، افزود: نگرانی در این موضوع نیست و هر کاری که درخلاف منافع مردم بافق باشد جز خیانت چیز دیگری نیست.

در پایان این نشست مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور گفت: به هیچ وجه قصد ضایع کردن حق مردم را نداریم و نخواهیم داشت بلکه این کار یک خیانت بزرگ هست و همه‌ی ما بچه‌های این انقلابیم که در راه و روش ما این چنین نیست و هر آنچه در امید نامه ۱۶ بندی آمده است را موظف به انجام آن هستیم به غیر از مسائلی که در امید نامه نیامده من و حتی مدیران قبلی نیز قادر به انجام آن‌ها نیستیم.

رضا مسرور در مورد واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی به فرابورس اظهار داشت: این امر یک کار قانونی است که مصوبه هیئت دولت بود و من به شخصه دخل و تصرفی درآن ندارم.

منبع: خبرگزاری موج

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده