تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۴
بازدید: ۳۷۸
کد خبر: ۲۰۱۷۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افتتاح بزرگترین کارخانه گندله سازی کشور در بافق

‌می‌متالز - مدیر عامل سنگ آهن مرکزی ایران بافق: بزرگترین کارخانه گندله سازی کشور با سود سالانه بیش از یکهزار میلیارد تومان به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش می‌متالز، فلاح گفت: بزرگترین کارخانه گندله سازی کشور با ظرفیت تولید پنج میلیون تن با حضور معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی دیگر از مسوولان و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. افتتاح بزرگترین کارخاه گندله سازی کشور

وی با بیان اینکه قبل از راه اندازی این کارخانه سالانه حدود پنج میلیون تن سنگ آهن بدون ارزش افزوده از بافق خارج می‌شد، افزود: با احداث این کارخانه سنگ آهن فرآوری و به گندله تبدیل می‌شود و گندله تولید شده به کارخانه‌های فولاد کشور ارسال می‌شود.

مدیرعامل سنگ آهن مرکزی ایران بافق گفت: در شرایط تحریم و شیوع کرونا کار تجهیز و راه اندازی متوقف نشد و با همه مشکلات این مهم در بافق محقق شد.

فلاح اظهارداشت: ظرفیت اسمی کارخانه روزانه ۱۷ هزار تن گندله است که این میزان برای تولید سالانه پنج میلیون تن گندله ضروری است.

وی گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و سود سالانه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، تحول بزرگی را در اقتصاد و آبادانی منطقه بافق به ارمغان دارد.

مدیرعامل پروژه گندله سازی سه چاهون بافق نیز گفت: ظرفیت اشتغالزایی این کارخانه بالغ بر ۸۰۰ نفر مستقیم و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم است.

بهروز شفیع اظهارداشت: با راه اندازی این طرح، ماده اولیه تعدادی از واحد‌های فولاد سازی به روش احیا مستقیم تامین شده و از خروج معادل ارزش افزوده ایجاد شده جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل طرح گندله سازی سه چاهون بافق ادامه داد: ارزش افزوده تبدیل کنسانتره سنگ آهن به گندله بسیار بالا بوده و دوره‌های بازگشت سرمایه در طرح‌های گندله سازی حدود دو تا سه سال است که با راه انداری آن سالانه از خام فروشی بیش از ۲ میلیون تن کنسانتره آهن جلوگیری شود.

استاندار با اشاره به اینکه نیازمند تکمیل چرخه تولید فولاد در استان یزد به ویژه در شهرستان بافق هستیم، گفت: افتتاح گندله سازی پنج میلیون تنی سه چاهون بافق با ویژگی‌های ممتاز و تکنولوژی روز دنیا، می‌تواند نوید دهنده شرایط بهتر در استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های معدنی استان باشد.

طالبی، افزود: ایجاد این واحد‌ها با این ظرفیت، به هدف توسعه‌ای استان یزد کمک می‌کند.

استاندار یزد ابراز امیدواری کرد: که سرمایه گذاری‌ها از سوی سنگ آهن مرکزی و حمایت و همراهی سایر معادن و ظرفیت‌های معدنی ادامه پیدا کند.

طالبی بیان داشت: این اقدام علاوه بر تامین اشتغال شهرستان، کمک‌هایی به توسعه شهر در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌کند که ارزش افزوده مناسبی در استفاده بهینه از فرصت‌های سرمایه گذاری برای کشور و استان یزد ایجاد کند.

کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق در ۱۳ کیلومتری شمال غرب بافق واقع شده است.

تعداد بازدید : 5

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده