تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۰۱۷۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
شریعتمداری:

گندله‌سازی سه چاهون به دست توانمند مهندسان داخلی به ثمر نشست

‌می‌متالز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگرچه شرکت‌های چینی و ژاپنی گندله‌سازی سه‌چاهون را آغاز کردند، اما با وجود تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا انصراف دادند که به دست صنعتگران ایرانی سرانجام این طرح به پایان رسید و بسیاری از تولیدات آن داخلی است.

به گزارش می‌متالز، «محمد شریعتمداری» در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت تعاون و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: گندله‌سازی سه چاهون یکی از طرح‌هایی است که با ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ۳۶ ماه به سرانجام رسیده است و بزرگترین گندله‌سازی کوره دوار در کشور است که به دست صنعت‌گران ایرانی انجام شده است.

وی بیان‌داشت: در حوزه فولاد ۳۰ درصد از سهام بازار محصولات فولادی کشور متعلق به شرکت‌های زیرمجموعه صندوق است که سهام خرد و کلان است و نزدیک به ۳۷ درصد از بازار سنگ آهن کشور متعلق به مجموعه صندوق‌های بازنشستگی کشور است و ۷۰ درصد از تولید ذغال سنگ کشور متعلق به این صندوق‌هاست.

وزیر تعاون افزود: یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر پروژه انتقال مواد نفتی و انرژی قروه جات متعلق به این صندوق است، علاوه بر آن ریل مورد نیاز طرح خط‌آهن چابهار به زاهدان از تولیدات زیرمجموعه‌های این صندوق است و ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سطح کشور در حوزه فولادی این صندوق‌ها و شرکت‌های این صندوق‌ها در حال اجرا دارند.

پروژه مثبت زندگی

وی گفت: پروژه دیگری که امروز افتتاح شد، پروژه بهزیستی در محلات یا مثبت زندگی که همان پروژه اجتماعی دولت «تدبیر و امید» است و با اجرای آن سازمان بهزیستی را به محلات بردیم.

وزیر تعاون بیان‌داشت: تاکنون خدمات سازمان بهزیستی در عرصه‌های گوناگون در حداکثر ۳۰۰ نقطه در سطح کشور ارائه می‌شد و امروز با افتتاح پروژه مثبت زندگی، ۲ هزار و ۴۹۲ مرکز ارائه خدمات به وسیله ۱۱ هزار مددکار، روانشناس و متخصصان امر در سراسر کشور به‌ویژه متخصصان بومی که به زبان و آداب و رسوم مناطق آشنا هستند خدمات را ارائه می‌کنند.

وی افزود: ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه مردمی در این بخش آمده و یک آزمون سراسری برگزار شده و در قالب آن، ۱۱ هزار جوان با ۲ هزار موسس در این مجموعه مشغول به کار شدند.

شریعتمداری با بیان اینکه در مرحله آزمایشی ۲.۵ میلیون بازدید خانه به خانه انجام شده است، گفت: این بازدید‌ها در ۲ ماه دیگر به پنج میلیون بازدید خانه به خانه خواهد رسید و در واقع بهزیستی در خانه‌ها، ماشین تولید فقر، محرومیت و محدویت جامعه را دنبال می‌کند به گونه‌ای که با غربالگری و آموزش پیشگیری را بهتر از درمان در حوزه فعالیت بهزیستی ملکه ذهن جامعه کند.

وی تاکید کرد: با فعالیت این مراکز نه فقط در امر آموزش، توانمندسازی فعالیت وجود دارد و از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود، بلکه از نظراقتصادی ۲۱ میلیون سفر را کم کرده و در واقع فعالیت پرافتخار اجتماعی را سامان می‌دهد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

وی درباره صندوق حمایت فولاد بازنشستگان کشور، گفت: این صندوق یکی از پنج صندوق مهم بازنشستگی کشوری است که تحت حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره می‌شود و بازنشستگان این صندوق تلاشگران بازنشسته فولاد کشور هستند.

وزیر تعاون بیان‌داشت: اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشور به آرزوی ۱۴ ساله و دیرینه مجموعه بازنشستگان جامه عمل پوشانید و با رفع نواقص آن در طول روز‌های باقی‌مانده امسال و شروع سال جدید شرایط مطلوبی در زندگی آنان خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: مدیریت خردمندانه بر دارایی‌های متعلق به بازنشستگان در همه صندوق‌ها، درآمد پایدار و مناسبی را برای آنان ایجاد کرده است.

شریعتمداری گفت: پرداخت معوق بازنشستگان فولاد (که از سال ۹۱ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان باقی مانده بود) از منابع داخلی صندوق بازنشستگی فولاد، یکی از اقداماتی بود که انجام شد و اقدام دیگر، افزایش سود سه برابری حاصل از فعالیت صندوق‌ها است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده