تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۰۶۲۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

سیمان مورد نیاز زلزله زدگان سی سخت از کارخانه مارگون تأمین می‌شود

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیمان مورد نیاز مردم شهر زلزله زده سی سخت مرکز شهرستان دنا برای ساخت منازل مسکونی به طور ۱۰۰ درصدی از این استان و از طریق کارخانه سیمان مارگون تأمین می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حشمت الله صمیمی دوست روز یکشنبه اظهار داشت: مردم شهر زلزله زده سی سخت به هیچ وجه نگران تأمین سیمان برای ساخت منازل مسکونی نباشند.

وی با اشاره به بروز مشکل کمبود سیمان در بازار کهگیلویه و بویراحمد از چند روز قبل تاکنون، افزود: به همین دلیل مقرر شده بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت در کارخانه‌های سیمان استان مستقر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علاوه بر این برنامه ریزی‌های لازم برای تأمین ۱۰۰ درصدی سیمان طرح‌های عمرانی استان انجام شده است.

صمیمی دوست عنوان کرد: مشکل کمبود سیمان در بازار کهگیلویه و بویراحمد در حال برطرف شدن است.

وی ابراز داشت: افرادی که اقدام به خروج سهمیه سیمان کهگیلویه و بویراحمد به دیگر نقاط کشور کنند برخورد قاطعی با آنان شده و به مراجع قضایی این استان معرفی می‌شوند.

صمیمی دوست گفت: کامیون‌ها نمی‌توانند سهمیه سیمان کهگیلویه و بویراحمد را خارج کنند و مشاهده شده که وانت بار‌ها این کار را انجام داده اند که پرونده آن‌ها در اداره کل تعزیرات حکومتی استان در حال بررسی است و احکام قضایی نیز به زودی صادر می‌شود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد که این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی سخت، ۱۹ کیلومتری کمه استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کهگیلویه و بویراحمد

عناوین برگزیده