تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۰۶۲۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قاچاق سیمان در کهگیلویه و بویراحمد با وانت‌بار انجام می‌شود

‌می‌متالز - خروج سیمان با کامیون‌ها در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شده، اما افراد سودجو اقدام به حمل سیمان با وانت‌بار به مقصد سایر استان‌ها می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، استان کهگیلویه و بویراحمد با برخورداری از دو کارخانه بزرگ سیمان مارگون و یاسوج از جمله تأمین‌کنندکان مهم سیمان در جنوب کشور به شمار می‌رود و سیمان در این استان که با فقر صنایع تولیدی و تبدیلی روبه‌رو بوده به عنوان یک کالای مهم صادراتی شناخته می‌شود.

کارخانه سیمان مارگون در ۷۵ کیلومتری مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد و در دو کیلومتری شهر مارگون واقع شده است و روزانه قابلیت تولید سه هزار و ۳۰۰ تن سیمان و سالانه توان تولید یک میلیون تن سیمان را دارد و این میزان تولید، سالانه میلیارد‌ها تومان درآمد از قِبَل فروش و صادرات نصیب اقتصاد کشور می‌کند.

سیمان مارگون به عنوان یکی از محصولات مهم صادراتی استان شناخته می‌شود، و روزانه هزاران تن سیمان از درب این کارخانه برای فروش در بازار‌های داخلی و خارجی بارگیری می‌شود.

کیفیت و مرغوبیت سیمان تولیدی در کارخانه سیمان مارگون باعث شد، این محصول ظرف مدت زمان کوتاهی بتواند راه خود را در بازار‌های داخلی و خارجی پیداکند، لیکن آنچه که امروز در خود استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، مشکل دسترسی مردم و مصرف کنندگان به سیمان مارگون است.

کمبود سیمان این کالای استراتژیک و مهم در بسیاری از صنایع از جمله صنعت ساختمان را هم با مشکلات عمده‌ای روبرو کرده است تا جایی که محصول تولیدی دو کارخانه سیمان مارگون و یاسوج به دیگر استان‌ها با قیمتی به مراتب بالاتر از قیمت تعیین شده ارسال می‌شود.

با شروع فصل بهار و گذر از فصل سرما ساخت و ساز در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش پیدا می‌کند و حال با توجه به این افزایش ساخت و ساز و موضوع مهم بازسازی شهر زلزله زده سی‌سخت کمبود این کالا و قیمت بالای آن به یک معضل تبدیل شده است.

سید حشمت‌الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ممنوعیت خروج سیمان از استان گفت: خروج سیمان توسط کامیون‌ها ممنوع شده، اما متأسفانه افراد سودجو اقدام به حمل سیمان با وانت‌بار به مقصد سایر استان‌ها می‌کنند.

وی تأکید کرد: در صورت مشاهده خروج سیمان قاچاق از استان با افراد متخلف برخورد قانونی انجام می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نیاز سیمان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و به‌ویژه بازسازی شهر زلزله‌زده سی‌سخت گفت: با هماهنگی صورت گرفته با مسوولان کارخانه سیمان مارگون، مقرر شده که سیمان مورد نیاز برای پروژه‌های عمرانی و شهر سی‌سخت از طریق این کارخانه تأمین می‌شود و مردم سی‌سخت از این بابت نگرانی نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده